کد خبر: 901279
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: فضاي ايجاد شده عليه پيام رسان‌هاي داخلي شايعه‌سازي است. هيچ پيامي خوانده نمي‌شود و اطلاعات در اختيار كسي قرار نمي‌گيرد.

محمد جواد آذري جهرمي در نشست مشترك كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با موضوع بررسي و بيان دغدغه‌ها پيرامون پيام رسان‌هاي داخلي و خارجي، ادعاي عدم امنيت در پيام رسان‌هاي داخلي را سياه‌نمايي دانست و گفت: اين سياه‌نمايي‌ها باعث مي‌شود حوزه اقتصاد ديجيتال در كشور رشد نكند و همين را هم مي‌خواهند، در حالي كه ما قصد داريم سهم منطقه‌اي به دست بياوريم و حركت بين‌المللي كنيم، پس بايد رفتارهاي هوشمندانه صورت گيرد و از هجمه‌ها عليه توسعه‌دهنده‌هاي داخلي خودداري شود.
به گزارش خبرگزاري خانه ملت، وي در ادامه با بيان اينكه در قوانين جمهوري اسلامي به امنيت اطلاعات افراد تأكيد شده است، عنوان كرد: حتي در بحث جرايم رايانه‌اي و استفاده از اطلاعات شخصي افراد مجازات‌هايي تعيين شده است، از اين رو درباره حريم خصوصي كاربران نيز قوه قضائيه مكلف بود براي صيانت از اطلاعات مردم و عدم دسترسي به آن آيين‌نامه‌اي تدوين كند كه اين اقدام نيز انجام و اخيراً اطلاع رساني شد. اين وزير كابينه روحاني در ادامه فضاي ايجاد شده عليه پيام رسان‌هاي داخلي را شايعه‌سازي عنوان و اظهار كرد: هيچ پيامي خوانده نمي‌شود و اطلاعات در اختيار كسي قرار نمي‌گيرد حتي اخيراً براي مدير يكي از پيام‌رسان‌ها حكم قضايي صادر شد چراكه يكي از مراجع انتظامي از اين شركت اطلاعات كاربر خواسته بود اما اين شركت اطلاعات در اختيار قرار نداده بود از اين رو بايد پشتوانه‌اي براي آنها ايجاد شود كه در حال حاضر در دولت مشغول تدوين لايحه‌اي براي اين حمايت هستيم كه اين لايحه دو فوريتي كه يكي از پنج لايحه موجود درباره فضاي مجازي است تقريباً آماده شده است.
وي همچنين تأكيد كرد: معني لوكال(محلي) كردن فضاي مجازي در كشور به معناي قطع كردن ارتباط با دنيا يا كشيدن حصار به دور خودمان نيست بلكه تلاش براي گرفتن سهمي در بازار جهاني و رقابت است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه اظهار كرد: پيام رسان يكي از زيرساخت‌هاي اصلي توسعه فناوري اطلاعات در دنيا است و همچنين يكي از زيرساخت‌هاي مهم براي حوزه تبادل مالي يا فينتك‌ها هستند از اين رو در بخشي ما اجازه ورود نداده ايم اما طرف‌هاي مقابل هم ما را تحريم كرده‌اند و ما نمي‌توانيم از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي براي رشد ديجيتال و اقتصاد استفاده كنيم چون در تحريم هستيم. وي به فراخواني كه اخيراً تلگرام براي حوزه اقتصادي داده است اشاره كرد و يادآور شد: تلگرام به طرز وقيحانه‌اي در قوانين خود آورده است كه ايراني‌ها از اين خريد و فروش مستثني هستند چون در تحريم‌اند از اين رو ما بايد خودمان از اين فرصت و ظرفيت مهم براي تبادلات مالي و رشد اقتصادي استفاده كنيم كه يكي از راه‌هاي آن تقويت پيام رسان‌هاي داخلي است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار