کد خبر: 901270
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
روحاني در ديدار رئيس دوماي فدراسيون روسيه:
رئيس جمهوري با بيان اينكه تهران و مسكو در مسير روابط راهبردي قرار دارند، گفت: همكاري نزديك ايران و روسيه بايد تا رسيدن به امنيت كامل در سوريه و منطقه ادامه يابد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حسن روحاني روز گذشته در ديدار ويا چسلاو والدين رئيس دوماي دولتي فدراسيون روسيه با اشاره به 12 بار ملاقات با ولاديمير پوتين همتاي روسي خود طي سال‌هاي گذشته افزود: هر بار كه ديدار و مذاكره داشتيم، يك گام به سمت توسعه روزافزون و همه جانبه روابط پيش رفته ايم.
رئيس جمهوري با تاكيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي گسترده توسعه روابط تهران و مسكو و وجود همكاري‌هاي كم سابقه در بسياري از حوزه‌ها، خاطر نشان كرد: دو كشور در زمينه مختلف از جمله انرژي‌هاي صلح آميز، نفت و گاز و نيز مسائل اقتصادي و مناسبات بانكي و تجاري ظرفيت‌هاي گسترده‌اي براي همكاري دارند و پيشرفت‌هاي جديدي در اين حوزه‌ها به نفع منافع دو ملت ايجاد شده است.
روحاني برقراري روابط و همكاري‌هاي سه جانبه بين ايران و روسيه با برخي از كشورهاي منطقه را اقدامي بسيار ارزشمند توصيف كرد و استفاده از ظرفيت‌هاي اين نوع روابط را در راستاي منافع ملت‌هاي منطقه مورد تاكيد قرار داد و گفت: روابط و همكاري‌هاي نزديك ايران و روسيه در خصوص سوريه و صلح و امنيت در منطقه بسيار تاثيرگذار بوده است و بايستي همچنان اين همكاري‌ها را تا رسيدن به امنيت كامل در سوريه و منطقه ادامه دهيم. رئيس جمهوري با بيان اينكه تهران و مسكو در زمينه روابط بين‌المللي به طور كامل اشتراك نظر دارند، گفت: انگيزه برخي بهانه‌گيري‌هاي غرب نسبت به روسيه براي اينكه يك قدرت بزرگ را در منطقه و جهان با مشكل مواجه كنند، براي ما قابل درك است. شبيه اين مشكلات براي ايران هم در منطقه وجود دارد كه براي مواجهه با آن، لازم است در مسائل بين‌المللي، روابط و همكاري‌هاي بسيار نزديك‌تري با يكديگر داشته باشيم. روحاني تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همكاري‌هاي دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي تهران - مسكو را به نفع دو ملت و جهان مي‌داند و اراده دولت ايران، توسعه و برقراري روابط همه جانبه با روسيه است و مجلس شوراي اسلامي هم حامي اين تصميم مي‌باشد. رئيس جمهوري در ادامه ضرورت تقويت روابط پارلماني دو كشور را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: در تمام حوزه‌هايي كه روابط ايران و روسيه در حال توسعه است، پارلمان‌ها مي‌توانند نقش بسيار راهگشا و مفيدي ايفا كنند و مسير حركت دو دولت را در تحكيم مناسبات دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي هموار سازند. رئيس‌ جمهوري با تاكيد بر اينكه تهران و مسكو در مسير روابط به طور كامل راهبردي قرار دارند، اظهار داشت: روابط دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي ايران و روسيه در سال‌هاي اخير در طول دهه‌هاي گذشته به طور كامل ممتاز بوده و امروز روابط بسيار صميمانه و گسترده‌اي بين دو كشور برقرار شده است.
ويا چسلاو والدين رئيس دوماي دولتي فدراسيون روسيه نيز در اين ديدار توسعه شتابان روابط دو كشور در سال‌هاي اخير را مرهون تصميمات خوب روساي جمهور ايران و روسيه توصيف كرد و گفت: پارلمان روسيه از لحاظ حقوقي از تصميمات و توافقات رئيسان جمهوري دو كشور براي توسعه روزافزون روابط حمايت مي‌كند. رئيس دوماي دولتي فدراسيون روسيه خاطر نشان كرد: ايران و روسيه با چالش‌هاي مشتركي در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي مواجه هستند كه مصمم هستيم متحدتر از گذشته و با ترسيم نقشه راه با آن مواجه شويم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار