کد خبر: 901231
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
تكليف مجمع به رسول براي بازگشت
مجمع عمومي فدراسيون كشتي براي تعيين تكليف استعفاي رسول خادم عصر ديروز در حالي برگزار شد كه وزارت ورزش با نمايندگي محمدرضا داورزني تصميم بر اين داشت كه...
فريدون حسن

مجمع عمومي فدراسيون كشتي براي تعيين تكليف استعفاي رسول خادم عصر ديروز در حالي برگزار شد كه وزارت ورزش با نمايندگي محمدرضا داورزني تصميم بر اين داشت كه كار را تمام و تكليف سرپرستي فدراسيون را مشخص كند. با اين حال كشتي دوباره به خادم فرصت داد تا ثابت شود اعضاي مجمع و بزرگان اين رشته بر اين باورند كه جز خادم كسي نمي‌تواند كشتي را جمع و جور كند.
اعضاي مجمع عمومي فدراسيون كشتي در ابتداي جلسه ديروز از نامه خود به مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش رونمايي كردند، نامه‌اي كه در آن عنوان شده است: «ما اعضاي مجمع ضمن مخالفت دوباره با استعفاي خادم از او مي‌خواهيم به جهت احترام به رأي مجمع كه اكثريت آراي آن را كسب نموده است، با نظر مردم و علاقه‌‌مندان به كشتي در اسرع وقت به محل كار خود بازگردد و در كنار كشتي حضور داشته باشد. اين موضوع تكليف مجمع به عنوان مهم‌ترين ركن تصميم‌گيري ورزش ملي كشور به آقاي خادم است. قطعاً با شناختي كه از خادم داريم، او همچنان در كنار كشتي خواهد بود.»

تكليف را روشن مي‌كنيم

به‌رغم اعلام موضع مجمع و قرائت نامه، اما داورزني مسير جلسه را به سمت ديگري سوق داد. معاون ورزش قهرماني وزير ورزش كه به قول خودش آمده بود تا تكليف كشتي را روشن كند، گفت: «امروز بايد تعيين تكليف كنيم تا انتظارات مردم كه همانا آرامش در اين رشته است، محقق شود. علاقه‌مند بوديم كه رسول خادم به عنوان رئيس فدراسيون كشتي به كار خود ادامه دهد، ولي به هر حال اتفاقاتي رخ داد كه وضعيت كشتي را بلاتكليف كرد و ادامه آن به هيچ وجه به صلاح كشتي و ورزش ايران نيست. خادم واقعاً براي ما عزيز است، اما ورزش كشور و رويدادهاي بزرگ مهم پيش‌رو و حساسيت مردم روي نتايج ورزشي موضوعي نيست كه به ما اجازه بدهد كشتي بلاتكليف بماند. ما منتظر بوديم تا خادم به محل مسئوليت خود برگردد، ولي عدم حضور او، وزارت و مجمع را در شرايطي قرار مي‌دهد كه بايد هرچه سريع‌تر ورزش اول كشور را با تعيين سرپرست از اين وضعيت خارج كنيم.»

رئیس برمی‌گردد

پس از حرف‌هاي داورزني و در حالي كه انتظار مي‌رفت مجمع براي تعيين سرپرست به كار خود ادامه دهد، اما اعضا دوباره بر مواضع قبلي خود اصرار كردند و در نهايت اعلام شد كه اگر رسول خادم تا روز يك‌شنبه هفته آينده 26 فروردين‌ماه به فدراسيون بازنگشت، سرپرست مشخص شود، تصميمي كه داورزني هم با آن موافقت و حتي اعلام كرد كه شخصاً با خادم در خصوص آن صحبت مي‌كند. با توجه به گمانه‌زني‌ها و صحبت‌هاي اكثر اعضاي مجمع اين اميدواري وجود دارد كه رسول خادم طي روزهاي آينده به فدراسيون برگردد و دوباره سكان هدايت ورزش اول كشور را به دست بگيرد. صحبت‌هاي حميد بني‌تميم، نايب‌رئيس فدراسيون پس از پايان جلسه ديروز مهر تأييدي بر اين ادعاست. بني‌تميم با حضور در جمع خبرنگاراني كه از ابتداي جلسه اجازه حضور در آن را نداشتند، گفت: «طبق تصميم اعضا، خادم مكلف است به فدراسيون بازگردد و اميدوارم اين اتفاق بيفتد. قرار شد تعدادي از اعضاي نزد او بروند تا او را به فدراسيون بازگردانند. البته بايد اذعان كنم كه در اين مدت نيز به‌رغم اينكه خادم در فدراسيون حضور نداشته، اما تمام كارها طبق برنامه‌هاي قبلي پيش رفته است.»
بني‌تميم با رد تعيين زمان خاص براي بازگشت خادم ادامه داد: «اساسنامه فدراسيون‌ها به خوبي تكليف را مشخص كرده است. در صورت نبود رئيس تا سه ماه نايب‌رئيس مي‌تواند امور فدراسيون را به دست بگيرد، اميدوارم كار به آنجا نكشد و خادم در كمتر از يك هفته آينده به كار بازگردد.»
وي با اشاره به حمايت وزارت ورزش براي ماندن خادم در فدراسيون گفت: «انصافاً مسئولان كميته ملي المپيك، وزارت ورزش و هيئت رئيسه پيگيري‌هاي بسيار خوبي داشتند و جا دارد از آنها تشكر كنم. وزارت ورزش نيز تعهدات مالي خود را انجام داده و تنها مقداري از تعهدات كميته ملي المپيك باقي مانده است.» ابراهيم جوادي، عضو شوراي فني فدراسيون كشتي نيز در پايان مجمع ديروز با ابراز اميدواري نسبت به بازگشت رسول خادم گفت: «داورزني به ما اعلام كرد كه شخصاً با رسول خادم تماس مي‌گيرد و او را متقاعد به بازگشت مي‌كند. به اميد خدا اين اتفاق خواهد افتاد.» جوادي با اشاره به اينكه امور فدراسيون و تيم‌هاي ملي زمين نمي‌ماند، ادامه داد: «هيچ فرصتي از دست نمي‌رود. برنامه‌هاي تيم‌هاي ملي انجام مي‌شود و امور فدراسيون هم توسط نايب‌رئيس و با هماهنگي‌هاي از پيش انجام شده با خادم پيش مي‌رود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار