کد خبر: 901184
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

در حالی که مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی برای تصمیم‌گیری درباره استعفای رسول خادم از ساعت 14 امروز با حضور مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون کشتی به همراه روسای هیات‌های کشتی کشور در آکادمی ملی المپیک و پاراالمپیک آغاز شده در نهایت با یک التیماتوم دیگر به خادم تا روز یکشنبه هفته آینده موقتا پرونده بسته شد.

در این نشست که در سالن کنفرانس آکادمی ملی المپیک برگزار شد محمدرضا داورزنی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: وضعیت فدراسیون کشتی را بلاتکلیف است و این اصلا خوب نیست.می خواهیم که خادم به عنوان رئیس فدراسیون کشتی به کار خود ادامه دهد مطمئنا ادامه آن به هیچ وجه به صلاح کشتی و ورزش ایران نیست. وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها یک خانواده هستند، فاصله ای بین ما و کشتی نیست. با یک میلیارد تومانی که ظرف دور روز گذشته به فدراسیون کشتی پرداخت کردیم، صدرصد اعتبارات این رشته از طرف وزارت ورزش پرداخت شده است.سهم کشتی از اعتبارات ورزش بعد از فوتبال، حداقل دو برابر رشته های دیگر است. خادم واقعا برای ما عزیز است ولی ورزش کشور و رویدادهای بزرگ مهم پیش رو و حساسیت مردم بر روی نتایج ورزشی ایران موضوعی نیست که به ما اجازه دهد کشتی بلاتکلیف بماند و ما منتظر بودیم تا دیروز آقای خادم به محل مسیولیت خود در فدراسیون برگردند ولی عدم حضور او، وزارت و مجمع را در شرایطی قرار می دهد که هر چه سریعتر ورزش اول کشور را با تعیین سرپرست از بلاتکلیفی خارج کنیم.درست است که بخشی از اختیارات رسول خادم به بنی تمیم واگذار شده اما این مسأله نافی مسئولیت رسول خادم نبود و از لحاظ قانونی نیاز است که وضعیت فدراسیون مشخص و  از بلاتکلیفی خارج شود اگر اتفاقی در کشتی بیفتد، باز رییس فدراسیون است که باید پاسخگو باشد هرچند که تفویض اختیار کرده باشد. در این جلسه بحث‌های زیادی مطرح شد. اعضا از وزارت خواستند با توجه به در پیش بودن عید مبعث در روز شنبه، تا روز یکشنبه هفته آینده به آن‌ها فرصت بدهیم تا خادم کارش را در فدراسیون آغاز کند که ما هم با این درخواست موافقت کردیم.درپایان این مجمع مقرر شد که خادم تا ۲۶ فروردین بازگردد و اگر رسول خادم تا روز یکشنبه هفته آینده به فدراسیون بازنگردد، سرپرست برای این فدراسیون مشخص شود تا امور ورزش اول کشور روی زمین نماند. البته تلاش همه دوستان این است که این اتفاق بیفتد. خود من هم به مجمع اعلام کردم که شخصا با خادم تماس می‌گیرم تا او به فدراسیون بازگردد. امیدوارم که این اتفاق بیفتد. برخی سعی می‌کنند زاویه‌ای بین برخی فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان ایجاد کنند که اساسا این کار درست نیست. همه باید در کنار هم تلاش کنیم که در مسابقه‌های مختلف تمامی رشته‌های ورزشی با قدرت حاضر شوند و مشکلی بابت هزینه مسابقه‌ها، برگزاری اردوها و... نداشته باشند و فکر می‌کنم وزارت ورزش و جوانان در این باره کارنامه قابل قبولی داشته است. بیشترین حمایتی که می‌توان از یک رشته ورزشی چه در سطح استان‌ها و یا ستاد انجام  داد، از کشتی داشته‌ایم و صدددرصد منابع را به کشتی اختصاص دادیم. دوستان بدانند وقتی 85 یا 88 درصد اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به این وزارتخانه تخصیص یافته است و ما به کشتی صددرصد اعتباراتش را دادیم، نشان دهنده حمایت ویژه ما از فدراسیون کشتی است.

حمید بنی تمیم گفت نایب رئیس فدراسیون کشتی درباره مباحث مطرح شده در مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی و تعیین تکلیف ریاست این فدراسیون گفت: طبق تصمیم اعضای مجمع خادم مکلف است به فدراسیون بازگردد و امیدوارم این اتفاق بیفتد. قرار شد تعدادی از اعضای مجمع نزد خادم بروند تا او را به فدراسیون بازگردانند.زمان خاصی برای این موضوع مشخص نشده چرا که اساسنامه فدراسیون‌ها به خوبی تکلیف را مشخص کرده است. در صورت نبود رییس تا سه ماه نایب رییس می‌تواند امور فدراسیون را در دست بگیرد. امیدوارم کار به آنجا نکشد و خادم در کمتر از یک هفته آینده به کار بازگردد. خادم در فدراسیون حضور پیدا نکرد اما تمامی کارها طبق برنامه انجام شد. اگر اعضای مجمع امیدی نداشتند، قطعا چنین تصمیمی نمی‌گرفتند. خادم نیز دغدغه‌های اعضای مجمع را به خوبی می‌داند و ان‌شاءالله به فدراسیون بازخواهد گشت. در بحث بزرگسالان ممکن است دغدغه‌هایی وجود داشته باشد اما قرار است اواخر این ماه مسابقه‌های انتخابی تیم ملی برگزار شود و بعد از آن برنامه‌ریزی برای تیم‌های ملی بزرگسالان نیز انجام خواهد شد. در سایر رده‌ها اردوها تشکیل شده و مشکل خاصی در انجام امور نداشتیم.

 

وحید صابری

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار