کد خبر: 901161
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
مدافع باتجربه تیم فوتبال پرسپولیس تهران دارای بیشترین دقایق حضور در ترکیب این تیم در لیگ برتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس تهران توانست در پایان هفته بیست و هفتم لیگ برتر قهرمانی‌اش در هفدهمین دوره از این مسابقات را قطعیت بخشیده و چهارمین قهرمانی خود را در این مسابقات جشن بگیرد. سرخ پوشان در حالی در هفته بیست و هفتم به این مهم نائل آمدند که حسین ماهینی با حضور در ۲۵ مسابقه و ۲ هزار و ۲۴۲ دقیقه در میدان دارای بیشترین دقایق حضور در این تیم است. ماهینی که در این فصل در چند پست برای تیم برانکو به میدان رفت، تنها در دو بازی مقابل پدیده و فولاد در ترکیب این تیم حضور نداشت. برانکو در ۲۵ بازی از ماهینی در ترکیب ثابتش استفاده کرد و تنها در جریان دو بازی این بازیکن تعویض شد.

بعد از ماهینی که ثابت ترین بازیکن در تیم برانکو است، علیرضا بیرانوند با حضور در ۲۴ مسابقه و ۲ هزار و ۱۹۰ دقیقه دومین بازیکن ثابت در تیم پرسپولیس است و محسن ربیع خواه با ۲۴ بار حضور در ترکیب ثابت و ۲ هزار و ۱۷۴ دقیقه سومین بازیکن پرسپولیس است که بیشترین دقایق حضور را در ترکیب این تیم دارد.

علی علیپور با حضور در ۲۶ بازی دارای بیشترین تعداد بازی برای سرخ پوشان است. گلزن نخست لیگ برتر تنها یک بازی تیمش را از دست داده است. اما دقایق حضور او در میدان ۲۱۴۱ دقیقه است و از نظر دقایق بازی در رده چهارم قرار دارد. شجاع خلیل زاده؛، محمد انصاری، وحید امیری و کمال کامیابی نیا دیگر بازیکنان پرسپولیس هستند که دارای بیشترین دقایق حضور در ترکیب تیم شان هستند.

در این تیم حمیدرضا طاهرخانی با تنها یک دقیقه بازی دارای کمترین دقیقه بازی در پرسپولیس و حتی در لیگ برتر است. آدام همتی دیگر بازیکن سرخ پوشان است که باتنها ۴ دقیقه حضور در ترکیب این تیم بعد از طاهرخانی دومین بازیکنی است که کمترین دقایق حضور را در این تیم دارد. احسان الوان زاده که در ۳ بازی بعنوان بازیکن جانشین حضور داشته، مجموع دقایق حضورش در ترکیب سرخ پوشان به ۲۷ دقیقه می رسد و سومین بازیکنی است که کمترین دقایق حضور را در تیم پرسپولیس دارد.

در این تیم به جز علی علیپور که با ۱۸ گل زده بهترین گلزن این تیم است، فرشاد احمدزاده با ۵ گل دومین گلزن برتر این تیم است. مهدی طارمی که مدتهاست از این تیم جدا شده به همراه گادوین منشا هر کدام با ۴ گل زده در رده بعدی برترین گلزن های پرسپولیس قرار دارند.

محسن مسلمان با ۹ پاس گل گلساز ترین بازیکن این تیم است و بعد از او وحید امیری با ۶ پاس گل در رده بعدی قرار دارد. علی علیپور و فرشاد احمدزاده هم هر کدام دو بار برای تیم پرسپولسی پاس گل داده اند. 

فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا و شجاع خلیل زاده هر کدام با ۴ اخطار خشن ترین بازیکنان تیم پرسپولیس هستند و محسن مسلمان با ۳ کارت زرد در رده بعدی قرار دارد. علی علیپور تنها بازیکن تیم پرسپولیس است که طعم گرفتن کارت قرمز و اخراج را چشیده و به جز علیپور هیچ یک از بازیکنان این تیم در این فصل اخراج نشده اند. 

سرخ پوشان در این فصل در بازی های خارج از خانه به مراتب عملکرد بهتری داشتند. آنها ۱۴ بار خارج از خانه به میدان رفته‌اند که حاصل آن ۱۱ پیروزی، ۲ مساوی و یک شکست است. پرسپولیس با ۲۶ گل زده و ۷ گل خورده خارج از خانه دارای بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع در خارج از خانه است و ۳۵ امتیاز حاصل تلاش آنها در بازی های خارج از خانه است. نزدیک ترین تیم به سرخ پوشان در بازی های خارج از خانه فولاد خوزستان است که تنها ۲۱ امتیاز خارج از خانه به دست آورده. یعنی ۱۴ امتیاز کمتر از پرسپولیس.

شاگردان برانکو در بازی‌های خانگی به خوبی بازی های خارج از خانه نبودند. آنها در خانه بعد از استقلال،سایپا، ذوب آهن و صنعت نفت پنجمین عملکرد خوب را دارند که این در مقایسه با بازی‌های خارج از خانه آنها نمی‌تواند آماری قابل قبول باشد. 

عملکرد این تیم در نیم فصل اول و نیم فصل دوم هم با هم قابل مقایسه نیست. سرخ پوشان در نیم فصل اول بهترین تیم لیگ برتر بودند اما در نیم فصل دوم بعد از ذوب آهن و استقلال، سومین تیم خوب هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار