کد خبر: 900993
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
کارنامه پربار پرسپوليس برانکو
پرسپوليس شنبه شب در حالی به عدد 11 بار قهرماني در تاريخ ليگ باشگاه‌هاي کشور رسيد و با دبل قهرماني، از قهرماني‌اش دفاع کرد که...
دنیا حیدری

پرسپوليس شنبه شب در حالی به عدد 11 بار قهرماني در تاريخ ليگ باشگاه‌هاي کشور رسيد و با دبل قهرماني، از قهرماني‌اش دفاع کرد که از ابتدا هم به نظر مي‌رسيد که رسيدن به عنوان قهرماني امسال ساده‌تر از سال قبل باشد. شايد به اين دليل که سرخپوشان از نظر بازيكن شرايطي خوب و در هر پست يک جايگزين داشتند. از سوي ديگر اقتدار سرخپوشان و صدرنشيني بلامنازع آنها به خصوص در نيم‌فصل اول خيال هواداران را نيز راحت‌ کرده بود.
داستان طارمي اما در نيمه‌هاي راه، کار را سخت و کلاف قهرماني را کور کرد. شايعه کسر امتياز از يک‌ سو و تضعيف روحيه تيم بعد از ماجراهاي آقاي گل دو فصل اين تيم و نحوه جدايي او از سوي ديگر ترديدهايي را به وجود آورد، خصوصاً که اصرار برانکو به نيمکت‌نشيني مسلمان براي عدم تکرار دوباره داستان طارمي برخي هواداران را سر لج انداخت، اما با جدايي طارمي آن هم به شکلي غيرقابل تصور از پرسپوليس، فرصتي براي رشد يک ستاره ايجاد شد و علي عليپور که تا پيش از آن در سايه مهاجم اول تيم بود، خودي نشان داد تا هم تيم روحيه خود را بازيابد و هم در خط حمله با مشکلي جدي مواجه نشود. بازيکني که سه هفته مانده به پايان ليگ با 18 گل صدرنشين جدول گلزنان و اصلي‌ترين مدعي آقاي گلي امسال است.
با وجود قهرماني زودهنگام، پرسپوليس فصل پرفراز و نشيبي را پشت سر گذاشت، اما با وجود حاشيه‌هاي فراوان، رکوردهاي زيادي را ثبت كرد. سرخپوشان بعد از سپاهان که در دوره‌هاي نهم، دهم و يازدهم براي سه سال متوالي قهرمان ليگ شد، دومين تيمي هستند که از عنوان قهرماني خود دفاع كرده‌اند.
پرسپوليس البته رکوردهاي شخصي هم داشت. به عنوان مثال سيدجلال حسيني، مدافع ملي‌پوش پرسپوليس ششمين قهرماني خود در رقابت‌هاي ليگ برتر را جشن گرفت. او تنها بازيکني است که دفاع از عنوان قهرماني را در سه سال، در دو باشگاه مختلف تجربه کرده است. حسيني پيش از اين، اين عنوان را با محرم نويدکيا يدک مي‌کشيد، اما حالا پرافتخارترين بازيکن ايران با تجربه شش قهرماني است. بيرانوند نيز با بسته نگه داشتن دروازه تيمش برابر پديده، توانست عنوان آقاي کلين‌شيت اين فصل را با 16 کلين‌شيت از آن خود کند.
مسئله مهم ديگر، کيفيت برتر و بالاتر قهرماني‌هاي پرسپوليس نسبت به ديگر تيم‌هاي قهرمان ليگ برتر ايران است. پرسپوليس در دو فصل اخير نه تنها قهرماني را به دست آورده که بسياري از رکوردهاي تاريخي، باشگاهي و انفرادي را هم ارتقا بخشيده و يکي از بهترين خطوط دفاعي تيم‌هاي باشگاهي در تاريخ اين رقابت‌ها در ايران را در اختيار داشته است. علاوه بر بهترين خط دفاع(42) و خط حمله(43)، پرسپوليس بهترين تفاضل گل(31)، بهترين گلزن(عليپور)، بهترين گل‌ساز(مسلمان و اميري)، بهترين گلر(بيرانوند) و بيشترين امتياز (60) را نيز از آن خود کرده است. ياران برانکو در حالي با کسب 60 امتياز در هفته بيست و هفتم قهرماني خود را قطعي کرده‌اند که سال گذشته با 66 امتياز قهرمان شدند و امسال نيز اين فرصت را دارند تا در ادامه با کسب سه پيروزي ديگر، جمع امتيازهاي خود را نسبت به سال گذشته در پايان فصل افزايش دهند، آن هم در شرايطي که فصل قبل با 20 برد، شش تساوي و چهار باخت؛ 46 گل زده، 14 گل خورده و تفاضل 32 ليگ را به پايان رسانده بودند. در حالي که استقلال با 16برد، 9 تساوي و شش باخت و تفاضلي 14 امتيازي رده دوم را در اختيار داشت.
اين فصل اما پرسپوليس در پايان هفته بيست و هفتم با کسب 60 امتياز از 18 برد، شش تساوي، سه باخت، 43 گل زده، 12 گل خورده و تفاضلي 31 گله، قهرمان شد و نه تنها بهترين خط حمله و دفاع ليگ، بيشترين برد و کمترين باخت را دارد که با توجه به سه بازي باقيمانده، فرصت بهتر کردن اين آمار را دارد. ذوب‌آهن اما با فاصله‌اي قابل توجه در رده دوم جدول قرار دارد (13 برد، 9 مساوي، پنج باخت، 42 گل زده، 28 گل خورده، تفاضل 14 و امتياز 48). پرسپوليس در جدول دور برگشت رده سوم را در اختيار دارد (۱۲ بازي، هفت برد، سه مساوي، دو باخت، ۲۴ امتياز و تفاضل گل۱۰). سرخپوشان براي اينکه در دور برگشت هم مانند جدول کلي ليگ اول شوند بايد هر سه بازي بعدي خود را ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار