کد خبر: 900652
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
چهار سارق كه مرد تنها را براي سرقت اموال و فروش خانه‌اش به قتل رسانده‌اند در مجموع به 73سال زندان، تحمل شلاق و پرداخت ديه محكوم شدند.

به گزارش خبرنگار ما، اواخر سال 89، دختر جواني مأموران پليس تهران را از ماجراي ناپديد شدن ناگهاني عموي 63 ساله‌اش آريس باخبر كرد. او گفت: «دانشجو و در يكي از شهرهاي شمالي مشغول تحصيل هستم. ما يهودي هستيم و عمويم به تنهايي در خانه‌اش در ميدان توحيد تهران زندگي مي‌كند. هر روز با هم تماس داشتيم اما مدتي بود او پاسخ تلفن‌هايم را نمي‌داد. به همين خاطر نگران شدم و وقتي به تهران آمدم مقابل خانه‌اش رفتم و زنگ زدم. مرد ناشناسي جلوي در آمد و مدعي شد خانه را از عمويم خريده و سند خانه را هم نشان داد.‌» دختر جوان گفت: «عمويم مرد تنهايي بود و اگر قصد فروش خانه‌اش را داشت حتماً به من اطلاع مي‌داد. به همين دليل نگرانم اتفاق بدي برايش افتاده باشد.‌»
بعد از اين توضيحات، تحقيقات براي يافتن مرد ميانسال آغاز شد و كارآگاهان پليس در اولين گام از تحقيقات خود سراغ مرد صاحبخانه رفتند و او را تحت بازجويي قرار دادند. آنجا بود كه مشخص شد اين مرد خانه را خريداري كرده است، اما در بررسي‌هاي بعدي معلوم شد، چند فقره از چك‌هاي عموي دختر جوان در بازار فروخته شده است. به اين ترتيب پليس توانست يكي از فروشنده‌هاي چك را بازداشت كند.
مرد 40‌ساله وقتي تحت بازجويي قرار گرفت ابتدا سعي داشت پليس را گمراه كند، اما بعد از چند مرحله بازجويي لب به اعتراف گشود و گفت با همدستي دو نفر از دوستانش به خانه آريس دستبرده زده است و طراح اين نقشه ماهان - پسر همسايه آريس – بوده است.
به اين ترتيب سه مرد‌40، 44‌و 46‌ساله به نام‌هاي احمد، طاهر و سپهر به همراه ماهان بازداشت شدند و به جرمشان اقرار كردند. بعد از اقرار متهمان احمد، طاهر و سپهر به اتهام مشاركت در قتل و سرقت مقرون به آزار و جعل سند و ماهان به اتهام معاونت در قتل و سرقت روانه زندان شدند.
هفت‌سال از اين حادثه گذشت و از آنجائيكه جسد مقتول كشف نشده‌بود، پرونده به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي عبداللهي فرستاده شد.
در اولين جلسه رسيدگي به پرونده، بعد از اعلام رسميت جلسه، وكيل برادر زاده مقتول در جايگاه قرار گرفت و گفت: «از آنجائيكه مقتول يهودي بوده است و در قانون امكان درخواست قصاص براي عاملان قتل وجود ندارد براي متهمان درخواست اشد مجازات دارم.‌»
سپس احمد به دستور رياست دادگاه در جايگاه ايستاد و در شرح ماجرا گفت: «ماهان دوست صميمي‌ام بود. او سال‌ها با آريس همسايه بود و او را مي‌شناخت. وقتي ماهان فهميد آريس تنها زندگي مي‌كند نقشه سرقت را طراحي كرد و قرار شد من و دوستانم او را همراهي كنيم.‌» متهم ادامه داد: «روز حادثه وقتي مقابل خانه مقتول رفتيم خودمان را مأمور اداره برق معرفي كرديم. آريس مقابل در آمد و در را باز كرد. به زور داخل خانه رفتيم و ابتدا پاهايش را با چسب بستيم. سپس دو سكه طلا، يك ظرف عتيقه و سند خانه را برداشتيم و از خانه بيرون آمديم. وقتي مي‌خواستيم از خانه خارج شويم از يكي از دوستانم خواستم چسب پاهاي مقتول را باز كند تا بتواند خودش را نجات دهد.‌» او در آخرين دفاعش گفت: «باور كنيد قصد كشتن مقتول را نداشتيم و فكر نمي‌كرديم او مرده باشد. تا اينكه ماهان تماس گرفت و گفت از خانه آريس بوي تعفن مي‌آيد. وقتي با دوستانم مقابل خانه او رفتيم، ديديم جسد آريس روي زمين افتاده است. به همين دليل تصميم گرفتم براي گمراه كردن پليس روي جنازه آب آهك بريزم و سپس بقاياي جسد را داخل يك كيسه پلاستيكي گذاشتم و آنرا در حاشيه شهر داخل سطل زباله‌اي رها كردم و گريختم.‌»
در ادامه طاهر نيز در جايگاه ايستاد و با انكار مشاركت در قتل گفت: «آن روز بعد از سرقت وقتي مي‌خواستيم از خانه خارج شويم چسب پاهاي مقتول را كمي شل كرديم تا خودش آنرا كامل باز كند، اما بعد متوجه شديم او فوت كرده است.‌» سپس متهم در خصوص نحوه فروش خانه مقتول گفت: «پيرمردي را مي‌شناختم كه شباهت زيادي به آريس داشت. از اين موقعيت استفاده كردم و به دروغ گفتم يكي از بستگانم خارج از كشور زندگي مي‌كند و بيماري صعب‌العلاج دارد و مي‌خواهد خانه‌اش را بفروشد. به همين دليل از او خواستم تا با تغيير چهره‌ خانه را بفروشيم و پول آن را براي صاحبش به خارج از كشور بفرستيم. او هم قبول كرد و بعد از معامله 4‌ميليون تومان به حساب آن مرد پرداخت كرديم.‌»
در ادامه سومين متهم نيز با تأييد توضيحات دوستانش از خودش دفاع كرد.
در آخر ماهان - پسر همسايه مقتول – در جايگاه قرار گرفت و با انكار جرمش گفت: «احمد دروغ مي‌گويد او سال‌ها با من اختلاف حساب داشت به همين دليل مي‌خواست پاي مرا به اين پرونده باز كند و مرا درگير كند.‌»
در پايان هيئت قضايي بعد از شور، احمد، طاهر و سپهر را به اتهام مشاركت در قتل و سرقت مقرون به آزار به پرداخت ديه، 20‌سال حبس و 74ضربه شلاق محكوم كرد. سپس احمد را به خاطر جنايت بر ميت به پرداخت ديه و طاهر را به اتهام جعل سند به 13سال حبس محكوم كرد و ماهان نيز تبرئه شد. اين حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد و از سوي يكي از شعبات آن تأييد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار