کد خبر: 900647
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
تلاش‌هاي نافرجام براي بازگشت رسول
هرچه به روز 20 فروردين‌ماه نزديك‌تر مي‌شويم، اوضاع و احوال كشتي پيچيده‌تر مي‌شود. حدود يك ماه قبل بود كه رسول خادم از رياست فدراسيون كشتي استعفا داد...
فريدون حسن

هرچه به روز 20 فروردين‌ماه نزديك‌تر مي‌شويم، اوضاع و احوال كشتي پيچيده‌تر مي‌شود. حدود يك ماه قبل بود كه رسول خادم از رياست فدراسيون كشتي استعفا داد، دليلش هم بي‌توجهي مسئولان به ورزش اول کشور و كمبودهاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري در اين رشته بود.
همان زمان بلافاصله مجمع عمومي تشكيل شد تا هم رسول خادم را مجاب به بازگشت كنند و هم جلوي استعفاهاي سلسله‌وار را بگيرند، اما خادم در مجمع روي حرف خود ايستاد و رفت تا بزرگان كشتي يك ماه فرصت داشته باشند او را قانع كنند كه بازگردد يا اينكه...
از آن روز يك ماه گذشته و همه چيز هم از تب و تاب افتاده است، يك ماهي كه بيش از نيمي از آن را نه كشتي كه كل كشور در تعطيلات به سر برده‌اند. حالا 20 فروردين يعني پس‌فردا، روزي است كه قرار است بزرگان كشتي رسول خادم را براي بازگشتن و به دست گرفتن سكان هدايت فدراسيون كشتي قانع يا اينكه شخص ديگري را جايگزين او كنند، اما سؤال اينجاست كه در اين يك ماه چه اتفاقي افتاده است، آيا واقعاً كسي سراغي از خادم گرفته يا براي تعيين جانشين او فكري شده است؟
پاسخ را مي‌‌توان از خبرهاي جسته و گريخته‌اي كه طي چند روز گذشته شنيده شد، فهميد. حالا كه فقط دو روز به زمان برگزاري مجمع فوق‌العاده فدراسيون كشتي فرصت باقي مانده، شنيده مي‌شود كه تعدادي از اعضاي مجمع دست به دامان رضا صالحي‌اميري، رئيس كميته ملي المپيك شده‌اند تا با توجه به داشتن رابطه بسيار خوب با خادم، او را براي بازگشت به كشتي مجاب كند. از اين خبر مي‌توان چنين برداشت كرد كه اعضا نتوانسته‌اند براي جانشيني خادم و انتخاب شخصي ديگر به جمع‌بندي برسند، ضمن اينكه خود آنها هم اين توانايي را نداشته‌اند كه خادم را راضي به بازگشت كنند، بنابراين دست به دامان رئيس كميته ملي المپيك شده‌اند.
برداشت ديگري كه مي‌توان داشت اينكه كشتي در اين يك ماه به امان خدا رها شده بود و حالا در آخرين روزها آقايان به تكاپو افتاده‌اند تا خادم را برگردانند، فقط خادم چون به احتمال زياد كسي جز او نمي‌تواند سكاندار كشتي به گل نشسته كشتي ايران باشد.
ابراهيم جوادي، عضو شوراي فني كشتي آزاد در گفت‌وگو با «جوان» در خصوص وضعيت اين روزهاي فدراسيون مي‌گويد: «مشكلات همچنان پابرجاست، هرچند كه به لحاظ مالي كمي از مطالبات فدراسيون پرداخت شده، اما قدم ديگري برداشته نشده است. رسول خادم آدمي نيست كه يك روز الكي برود و روز ديگر الكي برگردد.» جوادي با اشاره به اينكه كسي جز خادم توانايي جمع و جور كردن كشتي را ندارد، ادامه مي‌دهد: «رسول، مديري جوان و سالم است. كسي جز او نمي‌تواند از عهده كار برآيد. روزي 16، 17 ساعت كار مي‌كند. براي فدراسيون خرج و پول مي‌آورد. خودش يك ناهار هم در فدراسيون نمي‌خورد و اگر هم بخورد بلافاصله پول آن را به حسابداري واريز مي‌كند. با اين حال مي‌گويد شايد اگر من بروم و كس ديگري بيايد بيشتر به كشتي برسد.»
عضو شوراي فني كشتي آزاد عنوان مي‌كند: «بحث ديگر، بحث حساسيت‌ها روي كشتي ايران بعد از جريان عليرضا كريمي است. ما الان روي لبه تيغ هستيم. خادم هيچ وقت نگفته كه ما با ورزشكاران رژيم صهيونيستي روبه‌رو شويم. هم او و هم ما به خط قرمزهاي نظام پايبند هستيم،‌ اما حرفمان اين است كه نبايد اجازه بدهيم ورزش كشور ضربه بخورد، بايد مسئولان عالي‌رتبه در اين خصوص راه‌حلي پيدا كنند كه كشتي و ورزش كشور با كمترين هزينه از اين وضعيت خارج شوند.» وي با ابراز اميدواري نسبت به بازگشت خادم مي‌گويد: «اميدواريم تلاش‌ها ثمر بدهد. بايد راهي پيدا كنيم كه از اين بن‌بست خارج شويم. بدون تعارف بايد بگويم كه هيچ‌كس جز رسول خادم نمي‌تواند فدراسيون را جمع كند. او دلسوز كشتي است، حتي همين حالا وقتي با او تماس گرفته مي‌شود، برنامه‌ مي‌دهد چون نمي‌خواهد كار كشتي زمين بماند و بچه‌هاي زحمتكش كشتي ضربه بخورند.»
جوادي در پايان با اشاره به گزينه‌هاي احتمالي جانشيني براي خادم هم مي‌افزايد: «به هيچ جمع‌بندي نهايي نرسيده‌ايم، هنوز اميدواريم كه خادم برگردد و همه با تمام توان پشتيبان او هستيم. اميدواريم مسئولان وزارت ورزش و كميته ملي المپيك هم قدم‌هايي براي پيشرفت اين جريان بردارند، نه اينكه فقط حرف بزنند و وعده و وعيد بدهند. با اين حال چنانچه نتوانيم خادم را تا مجمع روز بيستم فروردين‌ماه مجاب به بازگشت كنيم، فدراسيون فعلاً با سرپرستي عليرضا بني‌تميم به كار خود ادامه مي‌دهد تا كانديداهاي رياست ثبت‌‌نام كنند و رأي‌گيري براي انتخاب رئيس جديد انجام شود، اما واقعيت اين است كه كشتي بدون خادم ضربه سختي خواهد خورد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار