کد خبر: 900386
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رد سخنان ولیعهد سعودی درباره رژیم صهیونیستی تأکید کرد: این سخنان برای راضی کردن آمریکا و اسرائیل و ضد اصول ثابت عربی و اسلامی است.
العالم: داوود شهاب مسئول رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با این شبکه درباره واکنش این جنبش به سخنان ولیعهد سعودی درباره به رسمیت شناختن حق موجودیت رژیم صهیونیستی گفت: سخنان ولیعهد سعودی، مردود و محکوم است و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
 
این سخنان برای راضی کردن آمریکا و اسرائیل و ضد اصول ثابت عربی و اسلامی است. این سخنان به مثابه به رسمیت شناختن ضمنی اسرائیل است و به هر شیوه‌ای که باشد به تثبیت وجود اسرائیل در منطقه کمک و هویت عربی و اسلامی آن را تهدید می‌کند. همه ما اعراب و مسلمانان باید از واقعیت نبرد در فلسطین آگاه باشیم، چرا که حق در فلسطین نسبی نیست بلکه یک حق مطلق و غیر قابل تفکیک و سازش است.
 
به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی به هر شیوه‌ای و از هر راهی، لغو موجودیت فلسطین و به رسمیت شناختن حق یهودیان بیگانه و متجاوز برای زندگی در سرزمین فلسطین و حاکمیت بر آن است. این سخنان نشان دهنده جهل مطلق در مورد واقعیت و ماهیت درگیری‌ها در سرزمین فلسطین است.

وی در ادامه گفت: سخنان ولیعهد سعودی، نظر و دیدگاه عموم مسلمانان و اعراب و به ویژه ملت فلسطین را منعکس نمی‌کند. ملت فلسطین اکنون در حال مقابله و جنگ همه جانبه با رژیم صهیونیستی قرار دارد. آنچه برای ما اهمیت دارد موضعگیری ملت‌های عربی است نه نظام‌های عربی و ملت‌های عربی بدون شک این موضعگیری و سخنان ولیعهد سعودی را رد می‌کنند.

شهاب در مورد اینکه بن سلمان در سخنان خود یهود را یک ملت خواند نه یک طایفه یا فرقه، گفت: متاسفانه این سخنان بن سلمان با روایت اسرائیل همخوانی دارد، ما از اساس مشکلی با یهودیان نداریم، اما تا زمانی که یهودیان به واسطه حضور اشغالگرانه و استعماری خود بر اراضی فلسطین با اعراب و مسلمانان دشمنی دارند پذیرفتنی نیست که قائل به حق آن‌ها در فلسطین باشیم.
 
کسی که از حق یهودیان در فلسطین سخن می‌گوید از حقایق تاریخی آگاهی ندارد. یهودیان به هیچ عنوان در سرزمین فلسطین هیچ حقی ندارند و به نظر ما این یک واقعیت قطعی به لحاظ تاریخی، قانونی، دینی و عقیدتی است. سخنان بن سلمان به مثابه دعوت از یهودیان برای شهرک نشینی بیشتر در فلسطین و علیه منافع ملت فلسطین است. رژیم صهیونیستی یک وجود تحمیلی و غریب در محیطی است که دشمن آن محسوب می‌شود و باور ما این است که دیر یا زود این وجود از بین خواهد رفت.
 
اختلال موازین قدرت و ناتوانی کشور‌ها در مقابله با رژیم صهوینیستی باعث نمی‌شود هیچ گونه حقی را برای این رژیم حتی در یک ذره از خاک مبارک فلسطین قائل باشیم، تسلیم این رژیم شویم و یا مشروعیت آن را به رسمیت بشناسیم. حضور رژیم صهیونیستی در یک سرزمین عربی و اسلامی پذیرفتنی نیست و ما هرگز موجودیت این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم و به مبارزه و رویارویی خود با آن ادامه می‌دهیم و بارزترین دلیل این مبارزه، انقلاب و انتفاضه سراسری کنونی در فلسطین است.
 
آنچه آکنون در سرزمین فلسطین جریان دارد بازگرداندن دوباره روح آگاهی به اعراب، مسلمانان و ملت فلسطین در مورد حق بازگشت به سرزمین فلسطین و مالکیت فلسطینی‌ها بر ذره ذره خاک آن است و نوید می‌دهد رژیم صهیونیستی رو به زوال و نابودی است، ان شاء الله.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار