کد خبر: 900077
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک از بررسی تحریم‌های موشکی تازه علیه ایران در اتحادیه اروپا خبر داده است.
 
فارس: خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است که نمایندگان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا امروز در نشستی اعمال تحریم‌های موشکی تازه علیه ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند.

بنا بر این گزارش، اعضای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا این تحریم‌ها تا نشست روز ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) وزیران خارجه اتحادیه، نهایی شود.

یک دیپلمات به رویترز گفته است: «هدف این است که تا پیش از یا در شورای امور خارجی در ماه آوریل، یک تصمیم نهایی درباره ایران اتخاذ شود.»

به نوشته رویترز، بر اساس سند محرمانه‌ای که به دست این خبرگزاری رسیده، انگلستان، فرانسه و آلمان پیشنهاد کرده‌اند که تحریم‌های تازه‌ای به بهانه برنامه موشکی و نقش ایران در سوریه، علیه ایران وضع شود. تصویب این تحریم‌ها، نیازمند رأی مثبت تمام ۲۸ عضو اتحادیه اروپاست.

رویترز پیش از این هم نوشته بود که اتحادیه اروپا احتمالا به زودی به بهانه راضی کردن آمریکا به ماندن در توافق هسته‌ای با ایران، تحریم‌های تازه‌ای علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران اعمال می‌کند.

با این وجود، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه هفته گذشته پس از نشست وزیران خارجه این اتحادیه در بروکسل، گفت: هیچ طرحی برای تحریم ایران در دست بررسی نیست. این در حالی است که «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه همان روز گفت: اتحادیه اروپا باید در زمینه موشکی و منطقه‌ای با ایران مقابله کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که توافق هسته‌ای با ایران را «وحشتناک» و «فاجعه‌بار» توصیف کرده، به کنگره آمریکا و کشور‌های اروپایی تا ۲۲ اردیبهشت، یعنی موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران، فرصت داده تا آنچه او «نواقص برجام» می‌خواند، اصلاح شود. مرتبط شدن توافق با برنامه موشکی ایران، از بین رفتن سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران و ارائه دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران، از جمله درخواست‌های دولت آمریکا است.

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: واشنگتن مذاکرات زیادی با طرف‌های اروپایی داشته است. وی گفت: اروپایی‌ها هم در زمینه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای «نگرانی‌های ما را درک می‌کنند و با ما درباره این نگرانی‌ها هم‌نظر هستند.» (جزئیات بیشتر)

برخی مقام‌های اروپایی پیش از این گفته بودند امکان دارد اتحادیه اروپا در تلاش برای «رفع نگرانی‌های ایالات متحده» و تشدید فشار بر ایران، تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران وضع کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار