کد خبر: 895481
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
پيكر سه نفر از جان‌باختگان حادثه نفتكش ايراني صبح ديروز وارد پايتخت شد.
مراسم استقبال از پيكرهاي ميلاد آروي، مجيد نقيان و محمد كاووسي تكاب، صبح ديروز در فرودگاه امام خميني برگزار شد و آنگونه كه اعلام شده قرار است كه پيكرها پس از برگزاري مراسم نماز جمعه در تهران تشييع شوند. 
تلاش‌هاي امدادگران براي كشف اجساد 27 ملوان ديگر ايراني كه 16‌دي‌ماه در تصادف با كشتي‌باري چيني در آب‌هاي شرق چين ميان آتش سوختند ناكام مانده و پرونده حادثه در دادسراي امور جنايي تهران در حال بررسي است. 
سيروس كيان ارثي، مديرعامل شركت ملي نفتكش در حاشيه مراسم استقبال از پيكرهاي ملوانان به خبرنگاران گفت: پيگيري‌ها و تجسس‌ها‌ برای يافتن شهداي باقي مانده از داخل نفتكش در عمق ۱۱۵‌متري در حال انجام است و در صورت پايداري شرايط آب و هوايي عمليات تجسس پيگيري خواهد شد. وي با بيان اينكه شرايط آلايندگي و زيست‌محيطي محل غرق شدن سانچي شرايط ويژه‌اي است و وضعيت آب و هوا به گونه‌اي است كه تجسس را با سختي رو به رو كرده است، گفت: غواص‌ها نيز در اين شرايط به سمت كشتي حركت مي‌كنند و حتي تاكنون توانسته‌اند بخش‌هايي از مخازن سوخت كشتي را كه نشت مي‌كرد، مهار كنند. با اين حال اين عمليات كار زمانبري است و غواص‌ها با توجه به عمق زياد محل غرق شدن مدت كوتاهي مي‌توانند زير آب بمانند و پس از خارج شدن از آب ۴۸‌ساعت در كپسول‌هاي ويژه‌اي كه شرايط فشار بدن آنها را به وضعيت نرمال برمي‌گرداند، استراحت مي‌كنند و دوباره پس از آن تجسس از سر گرفته مي‌شود. 
مديرعامل شركت ملي نفتكش اظهار داشت: به دليل شدت انفجار شكل ظاهري كشتي تغيير شكل يافته كه ورود به آن را سخت كرده است. با اين حال گروه غواصي در تلاشند تا اتاقك‌ها و كابين‌هاي سانچي را بررسي كنند تا ببينند آيا پيكر خدمه در اين اتاقك‌ها هست يا خير. 
وي درباره وضعيت بررسي اطلاعات سانحه نيز تصريح كرد: هم شركت‌هاي بيمه‌گر دو كشتي ايراني سانچي و چيني كريستال در حال بررسي سانحه هستند و هم چهار كشور ذي‌نفع اين قضيه بر اساس تفاهم‌نامه‌اي كه امضا كرده‌اند در حال رمزگشايي جعبه سياه هستند. 
كيان ارثي در خصوص تعيين مقصر اين سانحه گفت: در حال حاضر امكان پيش داوري وجود ندارد و تا زماني كه اطلاعات جعبه سياه رمزگشايي نشود نمي‌توان مقصر را تعيين كرد. مشاوران بين‌المللي نيز در حال بررسي سانحه هستند و به محض اعلام نتايج اطلاع‌رساني خواهد شد. 
به گفته كيان ارثي جعبه سياه هر دو كشتي در اختيار چهار كشور ذي‌نفع است و از ايران نيز سازمان بنادر و دريانوردي اين دو جعبه سياه را در اختيار دارد. همچنين با پرسنل كشتي كريستال مصاحبه شده كه در نهايت با اطلاعات به دست آمده از جعبه سياه جمع‌بندي شده و به صورت بسته اطلاعاتي مجدداً بررسي خواهد شد. زمان اعلام نتايج نيز در اختيار سازمان بنادر و دريانوردي است. 
مديرعامل شركت ملي نفتكش در خصوص رسيدگي به خانواده شهداي سانچي تصريح كرد: شركت نفتكش تمام تلاش خود را خواهد كرد تا خانواده‌هاي شهدا به حق و حقوق بين‌المللي خود دست يابند همچنين بيمه حوادث اين شهدا هنوز به خانواده‌ها پرداخت نشده است و هر‌گاه مسائل بين‌المللي مشخص شود وضعيت بيمه آنها نيز تعيين خواهد شد. ضمن اينكه در حال حاضر تمام هزينه‌هاي مربوط به انجام آزمايش‌هاي دي.ان.اي و انتقال پيكر اين سه شهيد به كشور توسط شركت بيمه‌گر پرداخت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار