کد خبر: 893726
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال یک هزار و ۵۱۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این استان با دریافت ۲۰۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، منصور سیفی در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال مددجویی در اردبیل اظهار داشت: در 10 ماهه نخست امسال یک هزار و 516 نفر از مددجویان تحت حمایت این استان با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی وارد بازار کار شده‌اند به طوری که 206 میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی به مددجویان اردبیلی پرداخت شد تا آن ها بتوانند طرح‌های اشتغال خود را اجرا کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه بانک‌های عامل 146 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی در 10 ماهه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرده‌اند، افزود: از طریق تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل زمینه اشتغال 916 نفر از مددجویان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات به مددجویان تحت حمایت با کمیته امداد همکاری بسیار خوبی دارند، بیان کرد: با افزایش همکاری‌ها می‌توانیم برای مددجویان مستعد اشتغال، فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد کنیم تا آنها به سمت خوداتکایی سوق یابند.

سیفی تصریح کرد: تمامی اعتبارات بانکی در سال گذشته جذب شده و در اختیار مجریان طرح‌های خودکفایی قرار گرفته است که با افزایش همکاری‌ها، می‌توانیم در سال‌جاری نیز صددرصد اعتبارات تخصیصی را جذب کرده و به استقلال اقتصادی خانوار تحت حمایت کمک کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه بیش از60 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی نیز از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان پرداخت شده است، گفت: 600 نفر از مددجویان با دریافت وام اشتغال از این صندوق، شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده‌اند.

وی اظهار کرد: با همکاری مضاعف مسئولان و بانک‌های عامل مسیر توانمندی و خوداتکایی اقشار آسیب‌پذیر هموارتر می‌شود چرا که ایجاد اشتغال پایدار و مناسب برای مددجویان از جمله راهکارهای کمیته امداد برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت است که نتایج قابل توجهی را به دنبال دارد.

سیفی بیان کرد: امسال 718 طرح دامپروری در سطح استان اردبیل به اجرا درآمده و این استان با برخورداری از مراتع و آب و هوای مناسب، ظرفیت بسیار مناسبی را برای پرورش دام‌های سبک و سنگین دارد که کمیته امداد اردبیل با شناسایی استعداد و علاقه مددجویان، در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 50 درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی در زمینه دامپروری اجرا شده و طرح دامپروری، از جمله طرح‌های موفق کمیته امداد اردبیل است که با اجرای آن بسیاری از خانوار تحت حمایت به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال کمیته امداد بر اساس استعدادسنجی، علاقه، استعداد و ارائه مشاوره شغلی به مددجویان ایجاد می‌شود تا آنها بتوانند با آرامش خاطر به استقلال اقتصادی دست یابند، افزود: نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال نیز سبب می‌شود تا با ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم به مددجویان، محصولات تولیدی آنها از نظر کیفی و کمی ارتقا یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر