کد خبر: 893463
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
سخنگوی شورای اصناف گفت: علی رغم نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، دلالان با ترفند‌های خاص و با دور زدن قانون، غرفه‌های نمایشگاه را در اختیار می‌گیرند، طبق گزارشاتی که رسیده برخی از غرفه‌ها بین چند نفر دست به دست می‌شود.
میزان: سخنگوی شورای اصناف گفت: علی رغم نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، دلالان با ترفند‌های خاص و با دور زدن قانون، غرفه‌های نمایشگاه را در اختیار می‌گیرند، طبق گزارشاتی که رسیده برخی از غرفه‌ها بین چند نفر دست به دست می‌شود.
نمایشگاه فروش بهاره هر سال در آستانه سال نو به منظور تنظیم بازار در کشور برگزار می‌شود و افراد زیادی از جامعه برای تهیه مایحتاج خود به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند، اما امسال زمزمه‌هایی در مخالفت با برگزاری این نمایشگاه از سوی اصناف به گوش می‌رسد و حتی چندی پیش رئیس اتاق اصناف در جمع روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها اظهار کرد: فروش‌های فوق العاده در ایام پایانی سال جایگزین مناسبی برای نمایشگاه‌های بهاره است و واحد‌های صنفی از آن استقبال می‌کنند.

در همین رابطه مجتبی صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره مخالفت اصناف با برگزاری نمایشگاه بهاره اظهار کرد: فلسفه نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه این است که شرایطی فراهم شود تا تولیدکنندگان بی واسطه اجناس خود را به متقاضیانی که اقبال به این نمایشگاه‌ها دارند عرضه کنند.

سخنگوی شورای اصناف افزود: طی سالیان اخیر گزارشاتی که از استان‌ها رسیده و مورد اعتراض قرار گرفته این است که دلال‌ها در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند و کالا‌های بی کیفیت ارائه می‌کنند و این یعنی حضور افرادی که تخصص ندارند.

صفایی ادامه داد: علی رغم نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، این افراد با ترفند‌های خاص و با دور زدن قانون غرفه‌ها را در اختیار می‌گیرند و طبق گزارشاتی که رسیده برخی از غرفه‌ها بین چند نفر دست به دست می‌شود و این موضوع نارضایتی را در پی داشته است.

وی افزود: یکی دیگر از مخالفت‌ها این است که تولیدکننده‌ای در استان‌های کمتر برخوردار وجود ندارد و یا اگر هم هست کالای با کیفیت را نمی‌تواند عرضه کند.

صفایی خاطرنشان کرد: به همین دلایل نظر اغلب واحد‌های صنفی و اتاق‌های اصناف این است که از برگزاری این نمایشگاه‌ها خودداری شود.

وی با اشاره به پیشنهادات اصناف برای جایگزینی نمایشگاه‌ها گفت: اگر قرار است در این نمایشگاه ها، فروشگاه‌های صنفی شرکت کنند چه دلیل دارد هزینه‌های اضافی از قبیل: اجاره محل و حمل و نقل را به آن‌ها تحمیل کنیم تا همان اجناس مغازه‌ها را در این نمایشگاه‌ها به فروش برسانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار