کد خبر: 892610
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 10 هزار تعاونی زنان در سطح کشور فعال بوده و دستکم 70 درصد جمعیت کاری آنان را بانوان تشکیل می دهند.
سیدحمید کلانتری در آیین آغاز عملیات اجرایی واحد فرآوری پیاز شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهرود در روستای جیلان این شهرستان، افزود: زنان روستایی علاوه بر رسیدگی به خانواده بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی روستا را نیز عهده دار هستند و تعاونی زنان روستای جیلان هم در صورت تشکیل شدن می تواند سبب ایجاد میدان کار مناسب برای بانوان این روستا شود.
وی همچنین هدف از تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران را مشارکت مردم در رشد اقتصادی و آبادانی شهرستان های خود خواند و گفت: به این ترتیب منابع خرد و پراکنده مردم توسط تعاونی ها جمع آوری شده و در کار اقتصادی و عمرانی به کار گرفته می شود تا منطقه آباد شود و این مفهوم اصلی تعاون است.
کلانتری با اشاره به عضویت سه هزار و 500 تن از اهالی شهرستان شاهرود در شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان، بیان کرد: امید است این تعداد به سرعت به 35 هزار عضو افزایش یافته و با خرید سهام توسط مردم سرمایه این شرکت به 200 میلیاردریال افزایش یابد.
وی ادامه داد: یکی از کارهای تعاونی این است که به جای وام گرفتن از بانک ها، از مردم وام بگیرد و فعال کردن منابع مردمی هم کاغذبازی نداشته و هم منابع مالی به قیمت ارزان تر تمام می شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اختصاص منابع مالی برای ایجاد اشتغال در روستاها هم اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیتی که دولت و مجلس فراهم کرده و یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را با مشارکت چند بانک عامل برای تامین منابع روستایی فراهم کردند، بهره برد.
کلانتری ادامه داد: تسهیلات با بهره 6 درصد در روستاها پرداخت شده و دوره بازگشت آن حدود 9 سال است.
وی همچنین در خصوص ساخت مجتمع فراوری پیاز در روستای جیلان از فرماندار شاهرود و دست اندرکاران اجرای این طرح خواست تا کار ساخت آن را به زودی آغاز کنند.
وی گفت: من از آیین های کلنگ زنی پرهیز می کنم چرا که برخی کلنگ ها همچنان در زمین گیر کرده و چنانچه طرح و نقشه این واحد آماده است باید کار را به سرعت آغاز کرد تا با جلب اعتماد مردم، محکی نیز برای عملکرد شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان باشد.
در شهرستان شاهرود640 شرکت تعاونی وجود دارد که در سال های گذشته به خاطر مشکلات اقتصادی بخش قابل توجهی از آن ها راکد شده اند.
براساس آمار ارائه شده ، از این تعداد حدود 300 شرکت فعال هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر