کد خبر: 892099
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
معاون وزير ارتباطات از آغاز ثبت اطلاعات هويتي مشتركان تلفن ثابت در «شبكه احراز هويت كاربران ايران» خبر داد و گفت: تكميل اطلاعات هويتي اين خطوط از طريق پيامك اطلاع‌رساني مي‌شود.
حسين فلاح جوشقاني اظهار داشت: همانگونه كه پيش از اين، اطلاعات مشتركان موبايل در سامانه «شاهكار» به ثبت رسيده، ثبت و به‌روزرساني اطلاعات مشتركان تلفن ثابت نيز در اين سامانه آغاز شده است. وي گفت: براين اساس براي خطوطي كه اطلاعاتشان هنوز به ثبت نرسيده يك پيامك از سوي رگولاتوري حاوي اين مضمون كه «يك عدد خط تلفن ثابت به شماره و كد ملي شما در اپراتور مخابرات ايران ثبت شده و در صورت مغايرت به اين اپراتور مراجعه كنيد»، به صاحب خط ارسال مي‌شود. رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينكه اين پيامك بدون توجه به سابقه زماني خريد خط تلفن به صاحب خط ارسال مي‌شود، ادامه داد: مشتركان در صورتي كه از خطوط اعلام شده، اطلاعي ندارند يا مغايرتي در اين زمينه وجود دارد، بايد به مركز مخابرات منطقه خود مراجعه كنند. معاون وزير ارتباطات با اشاره به اينكه ثبت اطلاعات سيمكارت‌هاي تلفن همراه و احراز هويت مشتركان موبايل تكميل شده است، افزود: اطلاعات بسياري از خطوط تلفن ثابت ثبت نيست و براين اساس هم‌اكنون در حال احراز هويت خطوط تلفن ثابت هستيم. وي توضيح داد: ثبت اطلاعات و احراز هويت تلفن ثابت به دليل آنكه اين خطوط داراي آدرس مشخصي است با خطوط موبايل تا حدي متفاوت است، اما از آنجايي كه اطلاعات متمركزي از تلفن‌هاي ثابت در كشور در دست نبود، مطابقت اين اطلاعات و ساماندهي آن در سامانه «شاهكار‌» در حال انجام است. فلاح جوشقاني با بيان اينكه هم‌اكنون اپراتورهاي ارتباطي روي خطوط تلفن ثابت، سرويس‌هاي اينترنت ارائه مي‌دهند، اضافه كرد: براين اساس اطلاعات اين خطوط بايد در سامانه شاهكار ثبت و كامل شود. 
وي گفت: ممكن است بسياري از مشتركان با تغيير مكان و محل زندگي خود فراموش كرده باشند كه خط تلفني به نامشان است كه درصورت دريافت اين پيامك، اطلاع مي‌يابند كه اين خطوط در سيستم مخابراتي كشور به نامشان به ثبت رسيده و در صورت مغايرت و درخواست تغييرنام مي‌توانند به مخابرات مراجعه كنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار