کد خبر: 891962
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز خبرداد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و هشتصد هزار تن محصولات کشاورزی در این استان از سهم 1.8 درصدی البرز در تولید محصولات زراعی و باغی کشور خبر داد.

سید مجید موسوی اراضی قابل کشت استان را ۶۵ هزار هکتار عنوان کرد و افزود : اراضی زیرکشت محصولات زراعی استان ۳۸۲۴۱ هکتارو اراضی باغی ۲۴۱۴۱ هکتار می باشد که سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات زراعی شامل: گندم ، جو ، کلزا ، ذرت علوفه ای ، یونجه و انواع سبزی و صیفی- و سالانه ۵۲۱ هزار تن انواع محصولات باغی از جمله هلو ، شلیل ، انواع آلو ، سیب ، آلبالو ، گیلاس ، گردو و محصولات گلخانه‌ای در این اراضی تولید می‌شود.

وی به تولید حدود ۱,۸ درصد از محصولات زراعی و باغی کشور در استان البرزاشاره کرد و افزود: کسب اولین رتبه متوسط عملکرد محصول گندم، جو ، کلزا و دومین رتبه متوسط عملکرد پنبه از تلاش‌های کشاورزان خستگی ناپذیر در این منطقه است.

 موسوی خاطرنشان‌کرد: سالانه حدود ۴۵۳ هزار تن انواع محصولات دامی شامل شیر ، گوشت قرمز ، مرغ، تخم مرغ ، ماهی و عسل برای تامین نیازهای مشتریان تهران و البرز تولید می‌شود که در مجموع تولیدات سالانه استان بالغ بر یک میلیون و هشتصد هزار تن است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرزادامه داد: تنوع شرایط اقلیمی، وجود اراضی مستعد کشاورزی و راه‌های ارتباطی مناسب زمینی و هوایی، استقرار مراکز علمی و آموزشی و تحقیقاتی ملی کشاورزی و دامپروری، بهره‌مندی از کشاورزان و بهره برداران با آگاهی فنی و تخصص بالا ، وجود تشکل های تخصصی ، فراهم بودن بستر آگرو توریسم ، وجود صادر کنندگان با سابقه و استقرار مزارع متعدد مرغ مادر از دیگر مزیت های استان البرز در زمینه کشاورزی است .

 وی در پایان با اشاره به برنامه های سازمان جهاد استان افزود: توجه به برنامه های افزایش بهره وری خصوصا در حوزه آب کشاورزی ، توجه به اشتغال فراگیر و توسعه پایدار روستایی در بخش کشاورزی ، توسعه کشت گیاهان داروئی و گلخانه ای ، توسعه امر مکانیزاسیون ، توجه به تولید محصولات سالم با استفاده انواع مبارزات بیولوژیک و غیر شیمیایی توسعه باغات با انواع گونه های پر بازده و مقاوم به خشکی خصوصا اراضی شیبدار از جمله فعالیت‌های اجرایی، ترویجی و سیاست‌گذاری است‌‌که امیدواریم با همت مسئولان و کشاورزان عزیز تحقق یابد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار