کد خبر: 886888
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
عوامل مختلفي مانند مجهز نبودن خودرو به لوازم ايمني، ‌ترك كردن خودرو با موتور روشن، رهاكردن خودرو در معابر بدون رعايت اصول امنيتي، سپردن سوئيچ به افراد غيرمطمئن و بي‌احتياطي هنگام سواركردن مسافر، توقف در مكان ناامن هنگام استراحت موجب كاهش ضريب امنيت و امكان بروز سرقت مي‌شود. 
 
خودروي خود را تنها به مراكز تعمير داراي جواز كسب بسپاريد و به هيچ وجه به تعميرگاه‌ها و صافكاري‌هاي مستقر در كنار خيابان اعتماد نكنيد. 
   
در تعميرگاه‌هاي مجاز هم در صورت امكان تا پايان تعميرات در محل بمانيد، اگر اين امر امكان پذير نيست، كليدهاي غيرضروري نظير كليد قفل و زنجير و كليد منزل را از دسته كليد جدا كنيد و همراه خود ببريد. 
   
از سپردن سوئيچ خودروي خود به اشخاص غيرمطمئن خودداري كنيد. 
   
ساخت كليدهاي يدكي خودروي خود را به افراد متفرقه و ناشناس نسپاريد. 
   
اگر خودروي خود را در پاركينگ داراي نگهبان پارك مي‌كنيد، در صورت لزوم، سوئيچ را تنها به نگهبان تحويل دهيد. 
   
اجازه ندهيد افراد ناشناس پشت فرمان بنشينند. 
   
اگر خودرويتان دچار مشكل فني شد كه براي حل آن به كمك ديگران نياز داشتيد، خودتان پشت فرمان بنشينيد و بقيه كارها، نظير هل دادن خودرو را به ديگران بسپاريد. 
 
در صورتي كه براي پارك خودرو يا خارج شدن از محل پارك دچار مشكل شده‌ايد، پيشنهاد افراد غريبه را براي نشستن پشت فرمان به منظور كمك به خودتان نپذيريد، اين توصيه به ويژه درباره خانم‌ها و افراد سالخورده صادق است. 
 
در زمان فروش خودروي خود، هرگز به يك غريبه اجازه ندهيد به بهانه امتحان كردن خودرو، به تنهايي پشت فرمان بنشيند، حتي اگر پيشنهاد كرد خودروي خود را نزد شما بگذارد نپذيريد، زيرا احتمال سرقتي بودن اين خودرو وجود دارد. 
معاونت اجتماعي فاتب – اداره آموزش همگاني 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار