کد خبر: 886767
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از برگزاري جشنواره استانی گل نرگس، به عنوان ظرفیتی مطلوب برای معرفی پتانسیل‌های خراسان‌جنوبی خبر داد.

هاشم ولی‌پور مطلق در نخستین جشنواره استانی گل نرگس گفت: امیدواریم برگزاری جشنواره موجبات خیر و برکت برای استان و کشاورزان استان باشد.

ولی‌پور مطلق با بیان این‌که برگزاری این جشنواره علل متعددی دارد، افزود: در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که گفت‌وگوهای زیادی در سطح ملی برای گل نرگس وجود دارد. 

وی ادامه داد: بسیاری از متولیان امر پتانسیل‌های استان از جمله نرگس خوسف را نمی‌شناسند.

بنابراين یکی از وظایف اصلی ما معرفی استان و پتانسیل‌های آن به‌ویژه در بخش کشاورزی است تا موجب رونق کشاورزي و اشتغال زايي شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: گل نرگس پتانسیلی دارد که چندان به چشم نمی‌آید و باید به معرفی و جلب نظر سرمایه‌گذاران نسبت به آن پرداخت. 

ولی‌پور مطلق افزود: باید ببینیم انواع نرگس استان به ویژه نرگس شهرستان خوسف در مقایسه با انواع مختلف گل نرگس در کشور در چه جایگاهی قرار دارد. 

وی ادامه داد: سالانه ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار شاخه در استان گل نرگس برداشت می‌شود که از این میزان ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه مربوط به شهرستان خوسف است.

از اين رو پرداختن به مباحث فنی در محصول گل نرگس، مباحث مرتبط با دانش فنی و توجیه کشاورزی این محصول در سطح استان مباحثی است که در این جشنواره امیدواریم فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار