کد خبر: 883030
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
اعضاي يك خانواده كه براي اخاذي كردن از مردان پولدار دختر خانواده را طعمه قرار مي‌دادند بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل مردي در يكي از خيابان‌هاي غربي تهران به اداره پليس رفت و از دو زن و يك مرد به اتهام اخاذي شكايت كرد. شاكي در توضيح ماجرا گفت: تاجرم و وضعيت مالي خوبي دارم. چند ساعت قبل از دفتر كارم بيرون آمدم و با خودروي پورشه‌ام راهي خانه‌ام شدم. حوالي بزرگراه صدر در حال رانندگي بودم كه زن شيك‌پوشي براي من دست تكان داد. وقتي توقف كردم زن شيك‌پوش از من خواست او را به خانه‌اش برسانم و من هم قبول كردم او را سوار كردم. در ميانه راه زن جوان كه خودش را آتوسا معرفي كرد درباره زندگي‌اش حرف زد و گفت مدتي است از شوهرش جدا شده و الان هم به صورت مجردي زندگي مي‌كند. آتوسا گفت: زن پولداري است و با هزار سكه‌اي كه از مهريه‌اش گرفته است قصد دارد پولش را در كاري سرمايه‌گذاري كند. وقتي به او گفتم كه تاجر هستم از من خواست به خانه‌اش بروم و درباره سرمايه‌گذاري با هم حرف بزنيم.

او با چرب زباني مرا فريب داد و مرا به خانه‌اش برد. هنوز لحظاتي از ورودم به خانه‌اش نگذشته بود كه ناگهان مرد جواني در حالي كه چاقويي به دست داشت از اتاق خواب بيرون آمد. همان لحظه فهميدم كه در دام افراد خلافكاري گرفتار شده‌ام. مردجوان مرا تهديد كرد هيچ حركتي نكنم و حرفي نزنم. سپس زن ميانسالي هم كه چسب پهني در دست داشت از اتاق ديگري بيرون آمد و دست‌ها و پاهايم را با چسب بستند. آنها همه محتويات داخل جيب و كيفم را بيرون آوردند و پس از برداشتن وسايل گرانقيمت و پول‌های  داخل جيبم، شماره رمز كارت عابرم را به زور از من گرفتند. زن ميانسال و مرد جوان داخل خانه كنار من ماندند و آتوسا با كارتم از خانه بيرون رفت كه متوجه شدم مبلغ 20 ميليون تومان داخل كارتم را برداشت كرده است. وي ادامه داد: آنها در ادامه از من فيلم سياه تهيه كردند و گفتند چنانچه در اداره پليس شكايت كنم فيلم سياه را در فضاي مجازي پخش مي‌كنند و آبروي مرا مي‌برند. در نهايت 5 ساعت پس از حبس در خانه زن جوان آنها مرا رها كردند. ابتدا به خاطر ترس از آبرويم تصميم گرفتم شكايت نكنم، اما ساعتي بعد تصميمم عوض شد و به اداره پليس آمدم و از آنها به خاطر اخاذي و حبس در خانه‌شان شكايت كردم. 
     
رسيدگي به پرونده به دستور بازپرس جنايي 
با طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي آرش سيفي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران براي رسيدگي در اختيار تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. 
در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، مأموران با چند شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند كه حكايت از اين داشت زن جوان به همين شيوه چند مرد پولدار ديگر را به خانه‌اش كشانده و با تهديد چاقو از آنها اخاذي ميليوني كرده است. يكي از شاكيان گفت: من بازاري هستم و در كار خريد و فروش پوشاك فعاليت دارم‌. شامگاه چند روز قبل با خودروي خارجي‌ام در حال رفتن به خانه‌ام بودم كه زن جواني حدوداً 25 ساله كنار خيابان دست تكان داد و خواست او را تا خانه‌اش برسانم. زن جوان زيبا رو و شيك‌پوش و من هم فريب خوردم و او را سوار كردم. او خودش را شهلا معرفي كرد و مدعي شد به تاز‌گي از شوهر پولدارش جدا شده و در يكي از خيابان‌هاي غربي تهران به صورت مجردي زندگي مي‌كند. وقتي به در خانه‌اش رسيديم با اصرار مرا به داخل خانه‌اش برد. ثانيه هايي از ورود ما به آپارتمانش نگذشته بود كه مرد جواني همراه زن ميانسالي وارد آپارتمان شدند. مرد جوان مرا با چاقو تهديد كرد و زن ميانسال هم با چسب پهن دست‌ها و پاهايم را بست. آنها پس از تهيه فيلم سياه همه وسايل قيمتي‌ام را همراه كارت عابر و رمزش به زور گرفتند و بعد از برداشت ميليوني از عابرم مرا رها كردند. ابتدا به خاطر ترس از آبرويم شكايت نكردم تا اينكه چند روز بعد تصميم به شكايت گرفتم. 
    
دستگيري متهمان 
در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان افزوده مي‌شد كارآگاهان تحقيقات گسترده‌اي براي دستگيري متهمان آغاز كردند تا اينكه چند روز قبل مأموران پليس در يكي از خيابان‌هاي غربي تهران متوجه درگيري مرد هيوندا سواري با دو زن شدند. مأموران وقتي براي بررسي موضوع به آنها نزديك شدند، دريافتند اين دو زن همان متهماني هستند كه با طعمه قرار دادن خود از افراد پولدار اخاذي مي‌كنند. مأموران دو متهم را همراه شاكي به اداره پليس منتقل كردند. شاكي گفت: ساعتي قبل اين زن جوان داخل خيابان مرا فريب داد و به خانه‌اش دعوت كرد. وقتي وارد خانه‌اش شدم متوجه زن ميانسال و مرد جواني شدم و احتمال دادم آنها قصد اخاذي دارند كه به سرعت فرار كردم. آنها به دنبال من به داخل خيابان آمدند، اما مرد جوان با ديدن مأموران پليس از محل گريخت. 

دو متهم كه مادر و دختر بودند به جرم خود با همدستي يكي ديگر از اعضاي خانواده‌شان به نام شهاب اعتراف كردند. مأموران در ادامه پسر اين خانواده را بازداشت كردند. سه متهم روز چهارشنبه هفته گذشته براي بازجويي به دادسراي امور جنايي آمدند و به جرم خود اعتراف كردند. متهمان در ادامه براي تحقيقات بيشتر و شناسايي شاكيان احتمالي به دستور قاضي سيفي در اختيار كارآگاهان قرار گرفتند. 
     
عاشق پولم 
دختر 25 ساله كه مدعي است نقشه تمامي اخاذي‌ها را مادرش طراحي كرده است در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت كه عاشق پول است و قصد داشته يك شبه ره صد ساله را طي كند. 
خودت را معرفي كن‌؟
پرستو هستم 25 ساله. 
چه شد كه به فكر اخاذي از افراد پولدار افتادي‌؟
من چند سال قبل ازدواج ناموفقي داشتم. در حالي كه پسرم تازه به دنيا آمده بود با همسرم اختلاف پيدا كردم تا اينكه پس از سه‌سال از او طلاق گرفتم. از آنجايي كه زيبا رو بودم مادرم اين نقشه را طراحي كرد و گفت با اجراي اين نقشه زود پولدار مي‌شويم. 
پولدار شدي‌؟
من دوست داشتم خيلي زود پولدار شوم و ماشين خارجي و لوكس سوار شوم، اما در اين مدت فقط با پولي كه بدست آورديم براي برادرم يك خودروی پژو خريديم و مقداري هم طلا گرفتم و بقيه‌اش هم هزينه لباس كردم. 
برادرت با نقشه مادرت مخالفت نكرد‌؟  
نه. به خاطر اينكه مخالفت نكند براي او ماشين خريديم. 
از چند نفر اخاذي كرديد‌؟  
يادم نيست. 
از هر فرد چقدر گيرتان آمد‌؟  
دقيق نمي‌دونم اما بين 10 تا 20 ميليون تومان از آنها اخاذي مي‌كرديم. 
فكر مي‌كرديد كه دستگير شويد‌؟  
نه. چون فكر مي‌كرديم افراد پولدار به خاطر آبرويشان شكايت نمي‌كنند. از طرفي هم از آنها فيلم تهيه و تهديد مي‌كرديم، اگر شكايت كنند فيلم‌شان را پخش مي‌كنيم. 
اگر دستگير نمي‌شدي تا كي ادامه مي‌دادي‌؟  
تا زماني كه پولدار شوم. 
الان چه حسي داري‌؟
پشيمان هستم. آرزوهاي بزرگي داشتم، اما الان بايد پشت ميله‌هاي زندان در انتظار آزادي بمانم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار