کد خبر: 879706
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
رئیس پلیس پیشگیری ناجا در توصیه به زائران اربعین حسینی (ع) درخواست کرد زوار همکاری مستمر و لازم را با خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی داشته باشند.
مهر: سردار محمد شرفی گفت: همه زائران اعم از ایرانی و غیرایرانی برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع)، باید به مرزهایی که در روادید برای آنها مشخص شده است، تردد کنند.

وی در توصیه به زائران بیان کرد: زوار عزیز در صورت نداشتن روادید به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند چراکه نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی به زائران بدون روادید، اجازه خروج نخواهد داد و متاسفانه چاره‌ای جز بازگرداندن این عزیزان نخواهد داشت. ضمن اینکه تردد برای اتباع خارجی دارای روادید نیز تنها از طریق مرز «شلمچه» امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: پلیس، امنیت پارکینگ های پیش بینی شده برای خودروهای زائران را تامین کرده و از مردم درخواست می شود از گذاشتن اشیاء قیمتی درون خودروها پرهیز کنند و همچنین از آوردن وسایل غیرضروری خودداری کنند.

سردار شرفی با اشاره به تمهیدات ویژه‌ امنیتی تصریح کرد: زائران عزیز در هر نقطه از مسیر که با موارد مشکوکی برخورد کردند؛ حتما در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۱۰ تماس گرفته و یا به ماموران نیروی انتظامی که در مسیر استقرار یافته‌اند، اطلاع دهند.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین، همچنین به زائرانی که کودکان و سالمندان را به همراه دارند، توصیه کرد: با توجه به ازدحام جمعیتی که در پشت مرزها وجود دارد، شهروندان حتما به بستن دستبندهای در بردارنده اطلاعات بستگان به دست سالمندان و کودکان یا روش‌های دیگر برای شناسایی اقدام کنند تا همکاران انتظامی بتوانند در صورت نیاز با آنها ارتباط برقرار کنند.

سردار شرفی خطاب به اشخاصی که پیاده به زیارت عتبات عالیات رهسپار شده‌اند، خاطرنشان کرد: لازم است این افراد از پیاده‌روی شب‌هنگام بپرهیزند و برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در هنگام غروب آفتاب به محل استراحت وارد شوند، همچنین در هنگام پیاده روی کنار جاده‌ها، مسائل ایمنی را رعایت کرده و در صورت کم بودن میدان دید، حتما از علائم هشداردهنده برای خودروها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: پلیس پیشگیری ناجا برای مدیریت و کنترل جمعیت و مرزها، توقفگاه‌هایی را در مسیر زائران با امکانات مناسب پیش‌بینی کرده که در صورت لزوم ممکن است برای مدت کوتاهی زائران عزیز در این توقفگاه‌ها اسکان داده شوند تا از تراکم بی جهت در مرزها جلوگیری شود.

سردار شرفی در پایان از مردم درخواست کرد همکاری مستمر و لازم را با خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار