کد خبر: 879644
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
آخرین امتحانی که امریکایی‌‌ها در آن رفوزه شده‌اند مسئله برجام است، به‌رغم اینکه ایران به همه تعهدات خود عمل کرد آنها نه تنها به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند، بلکه حتی اقدام به کارشکنی و ممانعت از تعهدات کشورهای اروپایی در برجام می‌کنند.
احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به اینکه 13آبان از روز‌های خداوند برای ملت ایران است، گفت: امریکایی‌‌ها دشمن واقعی ملت ایران بوده و هستند. وی افزود: امریکایی‌‌ها از قبل از انقلاب به خصوص در کودتای 28 مرداد ظلم‌‌هایی را بر ملت ایران عرضه داشتند و در مقاطع مختلفی مثل به وجود آوردن ساواک و شکنجه‌‌هایی که بر ملت ایران انجام دادند و همچنین خفقانی که بر کشور حاکم بود نقش داشتند. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد نقش امریکا در دشمنی با ملت ایران در قبل از انقلاب اسلامی، اضافه کرد: امریکایی‌‌ها از جنایات رژیم پهلوی بر ملت ایران حمایت می‌کردند و استقلال این ملت را از بین برده بودند و فرمان‌هایی را از سفارت امریکا به رژیم پهلوی می‌دادند. همچنین نفت ما را به غارت می‌بردند و حق توحش دریافت می‌کردند.
وی در این‌باره خاطر نشان کرد: قانون کاپیتولاسیون در مجلس ایران در دوره شاه با فشار امریکا تصویب شد این اقدامات ظلم‌‌هایی است که بر ملت ایران در دوره ستم‌شاهی انجام شد. 
امیرآبادی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی امریکایی‌‌ها مهم‌‌ترین کشور منطقه را از دست دادند و شاهد استقلال ایران بودند دشمنی‌های‌شان دوصد چندان شد و اقدامات مختلفی از جمله تحمیل جنگ تحمیلی، اختلافات قومی و مذهبی را راه‌اندازی کردند. وی با اشاره به ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط امریکایی‌‌ها خاطرنشان کرد: در این حادثه تعداد زیادی از زنان و کودکان و مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند. از اقدامات دیگر امریکایی‌‌ها علیه ملت ایران حمله به طبس، فتنه سال 88 و همچنین تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران بوده است. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آخرین اقدام امریکا علیه مردم ایران قانون کاتسا بود که از هشتم آبان‌ماه آن را اجرایی کردند. امریکایی‌‌ها هیچ موقع قابل اعتماد و دوستدار ملت ایران نبوده‌اند. 
امیرآبادی با تأکید بر اینکه امریکایی‌‌ها همیشه با ملت ایران خصومت داشتند، گفت: امریکایی‌‌ها ملت ایران را در منطقه نوعی مزاحم، مانع نقشه‌های شوم و افکار پلید خود می‌دانسته‌ و می‌دانند. ملت ایران همیشه سربلند، سرافراز، شجاع و ایستاده در مقابل ظالمین بوده و همیشه مدافع مظلومین عالم بوده‌اند. به همین جهت دشمنی امریکایی‌‌ها پایان‌‌یافتنی نیست و همیشه ادامه خواهد داشت. وی ضمن اشاره به اینکه ساده‌لوحانه است که فکر کنیم امریکایی‌‌ها طرفدار ملت ایران هستند، بیان داشت: آخرین امتحانی که امریکایی‌‌ها در آن رفوزه شده‌اند مسئله برجام بود به‌رغم اینکه ایران به همه تعهدات خود عمل کرد آنها نه تنها به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند بلکه حتی اقدام به کارشکنی و ممانعت از تعهدات کشورهای اروپایی در برجام می‌کنند. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما نمایندگان مجلس هیچ وقت در مقابل امریکا کوتاه نخواهیم آمد و همیشه در مقابل امریکایی‌‌ها خواهیم ایستاد و یکی از خواسته‌های‌مان از دولت این است که ببینند اگر تحریم‌های ظالمانه که امریکایی‌‌ها داشتند در برجام که هدف اصلی آن رفع تحریم بوده محقق نشده و کارشکنی امریکایی‌‌ها به جایی رسیده است که ملت ایران ضرر می‌بیند، حتماً می‌توانند اقداماتی را در مقابل آنها بررسی کنند. 
امیرآبادی در مورد اقداماتی که دولت می‌تواند در مقابل بدعهدی امریکا در برجام انجام دهد، گفت: خروج از ان‌پی‌تی و تعلیق تعهدات داوطلبانه‌ای که در برجام پذیرفته شده است از اقداماتی است که دولت می‌تواند در مقابل بدعهدی امریکا در برجام انجام دهد. وی ادامه داد: به نظرم دولت باید به این مسائل ورود کند و به نوعی مسائل را به تعلیق درآورد زیرا آنها دارند حلقه را بر ملت ایران تنگ‌تر می‌کنند و ما هنوز پاسخ قاطع و مناسبی به اقدامات خصمانه امریکا در برجام نداده‌ایم در حالی که توان پاسخ کوبنده به اقدام امریکا را داریم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار