کد خبر: 874690
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
در پایان چهاردهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جهان تیم ملی ووشو کشورمان در بخش ساندا برای نخستین بار قهرمان جهان شدند.
این در حالی بود که در تمامی سیزده دوره گذشته این مسابقات تیم چین که مهد ووشوی جهان قهرمان می شد.این دوره از مسابقات که به میزبانی روسیه در شهر کازان روسیه آغاز شد تیم ملی ایران که با هشت سانداکار در این دوره از مسابقات شرکت کرد که در پایان با کسب هفت مدال طلا و یک نقره برای اولین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در این بخش شد.چین با هفت طلا به نایب قهرمانی رسید و روسیه با ۲ طلا٬ یک نقره و ۲ برنز سوم شد. الهه منصوریان در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم ، شهربانو منصوریان در وزن ۶۵ کیلوگرم و مریم هاشمی در وزن منهای ۷۰ کیلو گرم سه نماینده‌ی ایران در بخش ساندای بانوان بودند که توانستند با پیروزی در حریفان خود به سه مدال طلای رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان دست یابند.در این رقابتها هاشمی پس از کسب چهارمین مدال طلای خود در مسابقات جهانی از دنیای ووشو خداحافظی کرد.
ووشوکاران تیم مردان کشورمان هم در رقابتها موفق به کسب چهار مدال طلا جهان شد. محسن محمد سیفی ووشوکار وزن ۷۰- کیلوگرم کشورمان در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد . در دور بعد حریف اسپانیایی و ریایا از اندونزی را شکست داد. در نیمه نهایی مقابل ووشوکاری از الجزایر را برد و به فینال راه پیدا کرد . در فینال هم برابر فاتح جلال از مصر مبارزه کرد که توانست با غلبه بر این ووشوکار مصری  نشان طلای جهان را زا آن خود کند. یوسف صبری دیگر نماینده کشورمان در وزن ۷۵- کیلوگرم ابتدا حریفی از یونان را برد.در ادامه برابر ووشوکار افغانی به پیروز رسید.در مرحله نیمه نهایی برابر حریف روسی به پیروزی رسید.در فینال هم لونگ کای از ماکائو را از پیش رو برداشت تا مدال طلا را از آن خود کرده باشد.
معین تقوی در وزن منهای ۸۵ کیلوگرم  معین تقوی هم در وزن ۸۵- کیلوگرم در دیدار نهایی «ایلیا وارچینا» نماینده بلاروس را شکست داد و طلای دیگر را برای تیم کشورمان کسب کرد. وی با برتری مقابل «یپر رویره» از فرانسه  و  «امانوئل مینار» از آفریقای جنوبی  به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.
 میلاد عارفی‌مقام در وزن ۹۰ کیلوگرم در دور اول استراحت داشت و سپس حریفی از قزاقستان را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی هم راجو سینگ از هند را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت عارفی .در فینال محمد اشرف مصری را شکست داد و طلای دیگر را برای کشورمان به ارمغان آورد.
اما در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم حمیدرضا قلی‌پور در عین شایستگی توانست مدال نقره این رقابت‌ها را کسب کند.
در مجموع دو بخش تالو و ساندا چین چین با  ۱۵طلا قهرمان شد.تیم ملی کشورمان با ۹ مدال طلا، دو برنز با یک پله صعود نسبت به دوره گذشته عنوان نایب قهرمانی را در مجموع دو بخش ساندا و تالو به خود اختصاص داد.  هنگ کنگ با ۵ طلا٬ ۳ نقره و ۳ برنز بر سکوی سومی ایستاد.
اوجاقی: اتفاق تاریخی را رقم زدیم
سرمربی تیم ملی ووشو گفت: کسب عنوان قهرمانی جهان و شکست قهرمان سنتی ووشو جهان، اتفاقی تاریخی در این رشته بود که تنها ایران موفق به انجام آن شد.
حسین اوجاقی بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان گفت: ما توانستیم در این دوره  و در بخش ساندا در مجموع با کسب هفت مدال طلا و یک نقره قهرمان جهان شویم و نکته مهم اینکه چین قهرمان سنتی این رشته پائین تر از  ایران قرار گرفت. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ ووشو جهان افتاد و بعد از ۱۳ دوره برگزاری رقابتهای قهرمانی جهان، در چهاردهمین دوره ایران موفق شد از دیوار قطور چین عبور کرده و قهرمان شود. پیش از این هیچ کشوری موفق به انجام چنین کاری بزرگی نشده بود. پیشرفت ووشو ایران از سالها قبل آغاز شده بود و همواره با قرار گرفتن روی سکوی نایب قهرمانی، تهدیدی جدی برای چین مدعی بودیم و در این دوره موفق شدیم به هدف خود که همان کسب عنوان قهرمانی بود برسیم.سطح فنی این دوره از مسابقات واقعا نسبت به ادوار گذشته بالاتر بود. چین با تمام قدرت و روسیه با بهترین نفرات خود در این مسابقات شرکت داشتند. مصر خیلی قدرتمند ظاهر شد. سایر کشورها نیز با آمادگی خوبی به این مسابقات آمده بودند، خدا خیلی به ما کمک کرد تا در ساندا بهترین عملکرد را داشته باشیم.در بخش تالو هم مدالهای خوبی کسب کردیم، دو برنز با ارزش در بخش بانوان و طلای با ارزش دوئلین که با محوریت و درخشش فرشاد عربی بدست آمد. این تیم با حضور نوید مکوندی و امیرمحمدرضایی  با نمایشی خیره کننده و اختلاف زیاد نسبت تیم دوم یعنی کره جنوبی، موفق شد طلای دوره قبل خود را تکرار کند که خیلی با ارزش بود.
 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار