کد خبر: 874186
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
به‌رغم پيشنهاد سوئد، سامان قدوس تيم ملي ايران را انتخاب کرد
تمرينات تيم ملي فوتبال ايران در حالي روز جمعه آغاز شد که ليست نفرات دعوت شده به اردو نه تنها در اختيار رسانه‌ها قرار نگرفت، بلکه...
شيوا نوروزي

تمرينات تيم ملي فوتبال ايران در حالي  روز جمعه آغاز شد که ليست نفرات دعوت شده به اردو نه تنها در اختيار رسانه‌ها قرار نگرفت، بلکه از سوي فدراسيون نيز اعلام نشد تا مخفي‌کاري‌هاي کارلوس کرش براي ايراني‌ها به اوج خود برسد! در روزهايي که هموطنان مشغول عزاداري سرور و سالار شهيدان بودند، مرد پرتغالي بي‌سروصدا و از طريق ارسال پيامک نفرات مدنظرش را به اردو فراخوانده و از جمعه استارت تمريناتش را براي ديدار با توگو و روسيه زده است. علاوه بر اين مدير رسانه‌اي تيم ملي يک پرتغالي است؛ موردي عجيب که در هيچ کجاي دنيا ديده نمي‌شود و تيم‌هاي ملي معمولاً از مدير رسانه‌اي داخلي استفاده مي‌کنند. سامان قدوس، بازيکن ايراني – سوئدي هم بالاخره تصميم نهايي‌اش را گرفت و به‌رغم دعوتش به اردوي تيم ملي سوئد، تيم ملي کشورمان را انتخاب كرد و پوشيدن پيراهن اين تيم را ترجيح داد. 

عليرضا بيرانوند، عليرضا حقيقي، حامد لک، محمدرشيد مظاهري، احسان حاج‌صفي، حسين کنعاني‌زادگان، سيدجلال حسيني، ميلاد محمدي، مرتضي پورعلي‌گنجي، رامين رضاييان، روزبه چشمي، سعيد آقايي، وريا غفوري، احمد عبدالله‌زاده، اکبر ايماني، مهدي ترابي، اميد ابراهيمي، سعيد عزت‌الهي، وحيد اميري، اشکان دژاگه، عليرضا جهانبخش، کريم انصاريفرد، کاوه رضايي، مهدي طارمي، رضا قوچان‌نژاد، سامان قدوس و سردار آزمون نفرات دعوت شده به تيم ملي هستند. البته خانزاده بازيکن پديده به دليل مصدوميت، دستش را به تيغ جراحان سپرد و کرش نيز با توجه به شدت آسيب‌ديدگي او فرشيد اسماعيلي را به اردو فراخواند. وضعيت آمادگي سيدجلال حسيني نيز در هاله‌اي از ابهام است و هنوز اظهارنظر رسمي در خصوص برطرف شدن مصدوميت، او مطرح نشده است. دو بازي دوستانه با توگو و روسيه به ترتيب 13 مهر در تهران و 18 مهر در روسيه برگزار مي‌شود. سرمربي تيم ملي قصد دارد با زير نظر گرفتن عملکرد بازيکنانش بهترين نفرات را براي اين دو بازي انتخاب کند. 
   
تيم ملي در و پنجره ندارد
کارلوس کرش بر اجرايي شدن همه برنامه‌هايش پيش از جام جهاني 2018 تأکيد دارد. تيم ملي فوتبال ايران با صعودي تاريخي به جام جهاني تلاش مي‌کند تا در روسيه شگفتي‌ساز شود و به دور دوم رقابت‌ها راه يابد. به همين خاطر است که سرمربي تيم ملي براي پيشبرد اهدافش برنامه ويژه‌اي دارد: «اين آغاز برنامه‌هاي ما براي حضور در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه است. تيم ملي در اکتبر به مصاف يك تيم آفريقايي و اروپايي مي‌رود. در ماه بعد و نوامبر با يک تيم از امريکاي جنوبي و يک تيم اروپايي ديدار مي‌کنيم و پس از آن منتظر قرعه‌کشي جام جهاني در ماه دسامبر مي‌مانيم تا بر اساس قرعه‌کشي، رقباي دوستانه خودمان را انتخاب کنيم. برنامه‌ آماده‌سازي که در حال حاضر شروع کرده‌ايم اين است که ۳۷ تا ۴۰ بازيکن را در ذهن‌مان داريم که برترين بازيکنان فوتبال ايران هستند. منصفانه و درست اين است که تلاش کنيم اين فرصت را به بازيکنان جواني که توانايي حضور در تيم ملي را دارند، بدهيم. هميشه گفته‌ام که تيم ملي خانه‌اي است که پنجره و دري ندارد و اين خانه متعلق به برترين بازيکنان فوتبال ايران است تا در بهترين شرايط براي تيم ملي فوتبال ايران تلاش کنند.» گفته مي‌شود اروگوئه يا پاراگوئه حريف امريکاي جنوبي تيم ملي خواهند بود. 
   
حمايت عجيب از طارمي
دعوت از مهدي طارمي آن هم در شرايطي که محروميت چهار ماهه‌اش  از تمامي ميادين از سوي فيفا قطعي است، اتفاق عجيب ديگري بود که کرش از آن دفاع کرد: «اين اتفاق هم به خود طارمي و هم به باشگاه پرسپوليس و همين‌طور هواداران ضربه مي‌زند. حتي تيم ملي هم در اين ميان متضرر مي‌شود، چراکه بازيکن از لحاظ روحي نمي‌تواند آماده باشد. کاري که ما بايد انجام دهيم اين است که در چند ماه آينده بازيکن را به صورت کامل از لحاظ روحي و فيزيکي آماده نگه داريم تا براي بازي‌هاي ملي مشکلي نداشته باشد، اما اين اتفاقي که افتاد آن هم در سال ۲۰۱۷، يک اتفاق عجيب و شرم‌آور بود که لطمه زيادي به اعتبار فوتبال ايران زد. يک نفر بايد مسئوليت اين اتفاق را قبول کند. فکر مي‌کنم اتفاقي که درباره مهدي طارمي افتاده، ضربه بزرگي به اعتبار بين‌المللي فوتبال ايران زده است.»
   
فقط ايران 
دعوت رسمي تيم ملي سوئد هم نتوانست نظر سامان قدوس را تغيير دهد. بازيکن ايراني – سوئدي تيم اوسترساندز در ابتداي سال 2017 دو بازي دوستانه براي سوئدي‌ها انجام داد و يک گل نيز به ثمر رساند. با اين حال دعوت کرش از او سبب شد تا قدوس بازگشت به سرزمين پدري‌اش را در اولويت قرار دهد. اعلام رسمي اين خبر پيام تشکر مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال را به همراه داشت. نکته جالب‌تر اينکه قدوس در واکنش به پيام تاج اعلام کرد که از مدت‌ها قبل تصميمش را گرفته است. اين بازيکن همچنين با انتشار پيام ويدئويي از پوشيدن پيراهن ايران ابراز خوشحالي کرد: «خيلي خوشحال هستم که به تيم ملي فوتبال ايران دعوت شده‌ام و تمام سعي خودم را مي‌کنم تا عملکرد خوبي داشته باشم و خوب بازي کنم.» قدوس همچنين به عنوان يکي از سه نامزد دريافت جايزه بهترين بازيکن ماه سوئد انتخاب شده است. کرش از اينکه يک لژيونر ديگر را در اختيار خواهد داشت، رضايت کامل دارد: «وظايف ملي و بازيکن در تيم ملي مانند بازي کردن در باشگاه نيست. وقتي درباره تيم ملي صحبت مي‌شود درباره احساسات و علائق شخصي حرف مي‌زنيم. وقتي راجع به تيم ملي صحبت مي‌کنيم همانند پيشنهادهايي نيست که از رئال‌مادريد و منچستريونايتد دريافت مي‌کنيد، بلکه درباره هويت، فرهنگ و داشته‌هاي شماست يا اين موضوع در خون شما وجود دارد يا وجود ندارد.» اشکان دژاگه، کاپيتان تيم ملي نيز از تصميم سامان قدوس حمايت کرد: «سامان قدوس بازيکن خوبي است و اگر بازيکن خوبي نبود کرش او را به تيم ملي دعوت نمي‌کرد. بازي‌هايي که از او ديده‌ام، بسيار خوب بوده و در اواخر هفته گذشته نيز ديديم که بازي‌هاي خوبي نشان داد. او بازيکن بسيار جواني است و ان‌شاءالله بتواند به تيم ملي کمک کند. فکر مي‌کنم تماشاگران و کارشناسان هنوز بازي قدوس را نديده‌اند و مي‌توانند از بازي او لذت ببرند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار