کد خبر: 870199
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
پروفسور مجید سمیعی
بزرگترین جراح مغز و اعصاب جهان گفت: برای جلوگیری از فرار مغزها، مسئولان در ایران باید بتوانند نخبگان و دانشمندان را دریک سطح علمی خوبی حفظ کنند.
پروفسور مجید سمیعی در همایش بزرگ جامعه دانشگاهی و نخبگان خراسان شمالی که در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: هدف سفرم به خراسان شمالی فقط دانشجویان بودند زیرا در هیچ جای دنیا محیطی بالاتر و مهمتر از محیط دانشگاهی نیست.

وی با بیان اینکه برای داشتن آینده ای روشن و بزرگ باید مواظب حرکت فکری دانشجویان باشیم، تصریح کرد: اگر ملت یک کشور و مسئولین آن به فکر دانشجویان نباشند آن کشور آینده ای نخواهد داشت و بزرگترین خدمت، خدمت به دانشجویان است.

پروفسور سمیعی افزود: مسئولان ما باید بدانند یک محقق در کشور نباید فقیر باشد اگر این وضع تغییر نیابد، قادر به حفظ محققین در کشور نخواهیم بود و در نهایت کشورهای دیگر از آن بهره می برند.

وی گفت: برای جلوگیری از فرار مغزها، مسئولان در ایران باید بتوانند نخبگان و دانشمندان را دریک سطح علمی خوبی حفظ کنند.

پروفسور سمیعی همچنین تصریح کرد: کشور ایران باید یک انقلاب علمی در دنیا ایجاد کند و دعوت از بنده به این استان نشان دهنده این است که مسئولان تشنه علم و پیشرفت کشور هستند.

وی از شهروندان بجنوردی درخواست کرد فارغ از عنوان علمی خود در جامعه خدمت کنند زیرا عنوان علمی نشان دهنده ارزش و منزلت فردی نیست.

پروفسور سمیعی اظهار کرد: اقتصاد یک کشور بسته به دانش و رشته های مختلفی است که دانشجویان بتوانند ایجاد ابتکار داشته باشند.

وی یادگیری زبان خارجه را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: زبان خارجی مثل عصایی است در دست دانشجویان که باید در دوران تحصیل به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنند در غیر اینصورت کسی در صحنه بین المللی به آنها توجه نمی کند.

برترین جراح مغز و اعصاب جهان افزود: خروج از کشور برای تحصیل هیچ ایرادی ندارد ولی باید هدف مشخص شود.

وی با تاکید براینکه ایران در زمینه های مختلف علمی باید جزو ١۰ کشور برتر جهان باشد، گفت: اقتصاد یک کشور به علم و دانش آن کشور گره خورده است و بنابراین ایران باید در زمینه های مختلف علمی برتر باشد.

پروفسور سمیعی افزود: از آنجایی که به عنوان شهروند بجنوردی انتخاب شدم بیشتر احساس وظیفه نسبت به این استان دارم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار