کد خبر: 869967
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت : 10 شهر و 50 روستای این استان به دلیل حفر غیرمجاز و افت سطح آب های زیرزمینی با چالش کمبود آب مواجه هستند.
ایرج حیدریان افزود : کمبود آب در تمامی شهرستان های این استان محسوس است و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی برای صرفه جویی این منابع خدادادی ضروری است.
وی اظهارداشت : بیش از 10 روستای دامغان، هشت شهرستان گرمسار و 15 روستا در شهرستان های شاهرود و میامی در شرایط فرابحرانی کمبود آب آشامیدنی قرار دارند که باید با تامین و تولید آب برای رفع این چالش تلاش کرد.
وی تصریح کرد : کمبود آب در مهاجرت از مناطق روستایی و راه اندازی نشدن بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی آب بر در سمنان بسیار تاثیرگذار بوده است.
حیدریان یادآور شد : حفرچاه در طولانی مدت می تواند به روند تنش بیابانزایی در نقاط مختلف کشور تاثیرگذار باشد و بنابراین طرح های دیگری باید برای تولیدآب مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان افزود : انتقال آب از حوزه های مختلف به سمنان اقدامی ارزشمند است که باید در سطح ملی این موضوع پیگیری شود.
حیدریان تصریح کرد : شرکت آب منطقه ای سمنان همچنان مذاکرات فشرده ای را با سازمان حفاظت محیط زیست برای انتقال آب از سرچشمه های قطری به شاهرود و آب دریای خزر به سمنان درحال انجام است و در آینده ای نزدیک مهم ترین دستاورد این نشست ها به مردم اطلاع رسانی می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان اضافه کرد : رفع کمبود آب در این استان را می توان با مدیریت و فرهنگ سازی مصرف برطرف کرد و واحدهای صنعتی و تولیدی آب بر باید به امر صرفه جویی توجه ویژه ای داشته باشند.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار