کد خبر: 869805
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
با همکاری ارگان های مسئول و مرتبط؛
به مناسبت فرا رسیدن عید قربان و ذبح دام توسط شهروندان، با هماهنگی سازمان میادین شهرداری، سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، اداره کل دامپزشکی استان، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت استان تدابیر بهداشتی و شرعی لازم اتخاذ شده است.
جهت هر چه بهتر برگزار کردن آیین سنتی و مذهبی ذبح دام و از جمله گوسفند، طبق هماهنگی های به عمل آمده توسط سازمان میادین 8 محل در سطح شهر معرفی شده که از روز چهارشنبه آماده خرید و فروش دام زنده هستند.

بر اساس اعلام سازمان میادین شهرداری تبریز آدرس جایگاههای اعلام شده به شرح زیر است:

جایگاه شماره 1 – میدان آذربایجان جنب سازمان مدیریت پسماند

جایگاه شماره 2- خیابان انقلاب خیابان کشاورز

جایگاه شماره 3- ضلع شمالی اتوبان پاسداران نرسیده به جایگاه سی ان جی

جایگاه شماره 4-جاده آنا خاتون به طرف اسپیران بالاتر از سه راهی باباباغی

جایگاه شماره 5- شهرک ارم بلوار معلم نرسیده به میدان معلم

جایگاه شماره 6 – الهیه لاله جنب ورودی اتوبان شهید کسایی

جایگاه شماره 7 – ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی اول ورودی ورزشگاه یادگار امام

جایگاه شماره 8- سه راهی آناخاتون جنب کافه ائل سون

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز از کشتار و تحویل رایگان گوشت قربانی خبر داد و گفت: شهروندان تبریز می توانند خدمات کشتار و ذبح دام در عید قربان را به صورت رایگان دریافت کنند.

حیدر شعبانپور با بیان این مطلب اظهار داشت، شهروندان تبریز می توانند طی تماس تلفنی یا سفارش اینترنتی از سامانه سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گوشت قربانی خود را در اوزان دلخواه به صورت بسته بندی استاندارد درب منزل تحویل بگیرند.

وی تصریح کرد: گوشت قربانی و آلایش های خوراکی دام ذبح شده به صورت بسته بندی استاندارد ممهور کشتارگاه صنعتی در آدرس مشخص شده توسط متقاضیان تحویل داده می شود.

شعبانپور همچنین با اشاره به خدمات گسترده سازمان میادین شهرداری تبریز درعید قربان به شهروندان متذکر شد: همکاری سازمان های مرتبط  در عید قربان موجب افزایش کیفیت و کمیت خدمات خواهد بود.

امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در خصوص تمهیدات این اداره کل به مناسبت عید قربان نیز تصریح کرد: به منظور خدمات رسانی مناسب تر به شهروندان در تمامی 8 محل مقرر، دام پزشکانی مستقر می شوند تا خرید و فروش دام های بیمار کنترل شود و اگر موردی از بیماری مشاهده شد حذف و یا در صورت خطرناک نبودن مورد بیماری مراحل درمانی دام طی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه متاسفانه در چند سال گذشته برخی با تخلف در خرید و فروش دام مثلا خوراندن آب بیش از حد به حیوان به منظور افزایش وزن اقدام به فروش دام با وزن کذایی می کنند اظهار داشت: با حضور کارشناسان در محل های مقرر، متخلفین احتمالی نیز از وقوع چنین مواردی خود کنترلی می کنند تا در حق مردم اجحاف نشود.

بهداد افزود: ۹۵ اکیپ سیار و ثابت برای روز قربان، آماده خدمات رسانی هستند و با مشاوره های رایگان در خصوص خرید و فروش حیوان ، شهروندان را راهنمایی می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی توصیه کرد تا شهروندان حداقل المقدر نذورات خود را در کشتارگاه ذبح کنند و اگر تمایل دارند که حتما در نزدیکی خانه باشد به اکیپ های سیار در سطح شهر اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: در اکیپ های روز قربان، دامپزشک ناظر بر ذبح بهداشتی و روحانی ناظر بر ذبح شرعی حضور دارند تا اگر موردی از بیماری دیده شد، مشکل پیش نیاید.

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان با اشاره به شماره تلفن ۱۱۱۵ برای پاسخگویی به سوالات شهروندان در روز عید قربان افزود: شهروندان گوشت های قربانی را بعد از ذبح در داخل نایلون و  بدون تماس مستقیم دست به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت در یخچال نگه دارند تا در صورت ابتلا دام به تب کریمه کنگو عامل بیماری از بین برود و گوشت عاری از بیماری شود.

لازم به ذکر است؛ تعیین مکانهای اعلام شده برای ذبح دام علاوه بر اینکه از تمرکز در یک نقطه از شهر جلوگیری می کند دارای محاسنی از قبیل روان سازی ترافیک، جلوگیری از هرگونه آلودگی سمعی و بصری، افزایش نظارت بهداشتی و همچنین دارای جلوه ویژه در شان مراسم عید قربان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر