کد خبر: 869297
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
كره‌اي‌ها باز هم مشت‌هاي گره كرده كرش را مي‌خواهند
كره‌اي‌ها بار ديگر حاشيه‌سازي را آغاز كرده‌اند. درست مثل چهار سال قبل كه به دنبال نتيجه گرفتن بيرون از زمين بازي بودند، اما...
دنيا حيدري
 
كره‌اي‌ها بار ديگر حاشيه‌سازي را آغاز كرده‌اند. درست مثل چهار سال قبل كه به دنبال نتيجه گرفتن بيرون از زمين بازي بودند، اما نه فقط نتيجه را واگذار كردند كه با مشت‌هاي گره كرده و جواب دندان‌شكن كرش مواجه شدند. به طوري‌كه تا روزها در صدر اخبار دنيا قرار داشتند و حالا گويا به دنبال تكرار دوباره تاريخ هستند!
اين بار اما شرايط با چهار سال قبل تفاوت بسياري دارد. تيم ملي ايران در حالي پنج‌شنبه در نهمين ديدار مرحله انتخابي جام جهاني در ورزشگاه سئول به مهماني كره‌اي‌ها مي‌رود كه كره براي گرفتن جواز حضور در جام جهاني نيازمند برد است.
 
راه‌حل آكادميك باز كردن دروازه ايران
بازي با ايران براي كره‌اي‌ها حكم مرگ و زندگي دارد، چراكه آنها بايد براي عدم ناكامي در صعود به جام جهاني از سد تيمي عبور كنند كه در هشت بازي گذشته نه طعم باخت را چشيده و نه حتي گلي را دريافت كرده است. اهميت گلزني به ايران به اندازه‌اي براي كره زياد است كه يكي از استادان دانشگاه ميونگ جي راه‌حلي را براي باز کردن دروازه‌ ايران و بردن كرش به شين تائه يونگ گوشزد ارائه كرده است. پروفسور آناليز اين دانشگاه، در سمينار بزرگ خود، راه‌حل شکست تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران را اينطور بيان كرده است: «بايد جلوي پاس‌هاي بلند تيم‌ ‌ملي ايران را به هر طريقي گرفت و با پرسينگ آنها در زمين خودشان، مانع از بازي‌سازي مدافعان و حرکات نفوذي هافبک‌هاي اين تيم شد. بايد از مدافعان بلندقامتي در بازي با ايران استفاده کرد که قدرت بدني بيشتري دارند. راه‌حل برد ايران استفاده از کيم شين ووک است. اين بازيکن قدرتي توانايي دور زدن دفاع ايراني را دارد و در کارهاي دفاعي نيز مؤثر است. او در بازي برابر ازبکستان 48 پاس بلند مؤثر داشت و مي‌توان گفت كه سلاح مهارتيم كرش همين است. اگر بتوانيم با يك پرس، مدافعان ايراني را عقب نگه داريم، مي‌توانيم جلوي تاكتيك اين تيم را بگيريم. با برهم زدن نظم دفاع ايران، مي‌توان دروازه آن را باز كرد. مدافعان ايراني برابر مهاجمان فيزيکي ضعف دارند و به همين دليل اگر کيم شين ووک از ابتدا بازي کند، مي‌توان به تيم ايران ضربه و گل زد.»
 
توهين به كرش
اما همه تكاپوي كره‌اي‌ها در بررسي و يافتن راه‌حلي براي باز كردن دروازه ياران كرش ختم نمي‌شود. در حالي كه استادان دانشگاه‌هاي كره به دنبال راه‌حلي براي گل زدن به ايران هستند، برخي ديگر نيز در پي جنجال‌هاي حاشيه‌اي هستند. در همين راستا، سايت كره‌اي SPORT CHOSUN، با انتشار مطلبي بلندبالا نسبت به رفتارهاي كرش، توهيني بي‌سابقه به سرمربي تيم ملي ايران مي‌كند: «چهار سال قبل، ايران بازي سرنوشت‌سازي در مقدماتي جام جهاني 2014 مقابل کره‌جنوبي داشت و كرش در بدو ورود به خاک کره، جنگ رواني را عليه سرمربي سابق تيم ملي كره به راه انداخت و اين جنگ رواني را تا دقايق آخر نيز ادامه داد، به شکلي که نيمکت دو تيم به مسابقه کشتي انفرادي تبديل شده بود و سرمربي پرتغالي با همين ترفند، ايران را به جام جهاني برد و برنده جنگ رواني شد؛ پس از چهار سال دوباره كرش به کره‌جنوبي بازگشته و اين‌بار او در بدو ورودش به فرودگاه اينچئون به ستايش و تعريف و تمجيد از فوتبال کره‌جنوبي پرداخته و حتي در مصاحبه خود اعتراف کرده که فرصت خوبي دارد که از فوتبال کره‌جنوبي نکاتي را براي ايران بياموزد، چون کره امکانات خوبي دارد و يکي از قوي‌ترين تيم‌هاي آسياست، اما ظاهراً او جنگ رواني‌اش را پشت پرده نگه داشته بود، چراكه دوباره شکلک‌بازي‌اش را آغاز کرده است!»
 
اين نويسنده در ادامه مطلب خود، سرمربي ايران را ميمون خطاب کرده و در تيتر مطلب نيز از كرش تحت عنوان ميمون ياد مي‌كند، هرچند كه در ادامه مشخص مي‌شود نارضايتي كرش از محل تمرين تيم ملي و زمين نامناسبي كه كره‌اي‌ها در اختيار ايران قرار داده‌اند، ‌به مزاج نويسنده خوش نيامده، چراكه نوشته‌هاي خود را اينگونه ادامه مي‌دهد: «تيم ملي و سرمربي‌اش در حالي که هتل خوبي را در سئول در اختيار دارند اين بار ايراد را از زمين اينچئون آغاز کردند. سرمربي ايران هميشه با آغاز جنگ رواني، سعي دارد با مسائل حاشيه‌اي کره‌‌جنوبي را پس بزند و ازبکستان را به اين شکل به سمت جام جهاني هدايت کند.» جالب‌تر اينكه آنها مدعي شدند رفتارشان با تيم ملي، بازتابي از رفتار ايراني‌ها با آنها در ايران بوده است. مسئله‌اي كه بدون شك قابل قبول نيست.
 
آمده‌ايم كه ببريم
كرش اما در واكنش به رفتار كره‌اي‌ها و حتي زمين نامناسبي كه در اختيار تيم ملي ايران قرار داده‌اند مي‌گويد: «وقتي آنها به ايران آمدند بهترين امکانات را در اختيارشان گذاشتيم، اما کره‌اي‌ها با اين زمين تنها باعث بهتر و قدرتمندتر شدن ايران مي‌شوند. درست است به جام جهاني صعود كرديم، اما اينجا هستيم كه بهترين عملكردمان را ارائه دهيم و ببريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار