کد خبر: 868930
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مجتمع های فرهنگی و هنری شهرهای امیریه، کلاته رودبار و دیباج در شهرستان دامغان برای تکمیل نیازمند حمایت از محل اعتبارات استانی است.
محمدرضا سوقندی افزود: ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری در دو شهر کلاته رودبار و امیریه توسط شهرداری ها و با کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست پیگیری است.
وی، به روند ساخت مجتمع فرهنگی هنری شهر دیباج دامغان اشاره کرد و گفت: این مجتمع به صورت کامل توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می شود که پیشرفت فیزیکی مجتمع در شهر دیباج بیش از 70 درصد است و برای تکمیل، یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: ساخت مجتمع فرهنگی و هنری شهر دیباج با زیربنای ٨٠٠ متر مربع از سال ٨9 آغاز شده و پس از وقفه دو ساله در سال های 93 و 94، از سال گذشته دوباره در حال ساخت است که انتظار می رود بخش ساختمانی آن تا اوایل آبان ماه سال 96 تکمیل شود.
سوقندی، از روند ساخت مجتمع های فرهنگی هنری شهر کلاته رودبار و امیریه دامغان خبر داد و افزود: کار ساخت این مجتمع ها با 2 هزار متر مربع زمین از سال ٨٨ آغاز شده و در حال حاضر با همکاری شهرداری های دو شهر در حال اجرا و تکمیل است که پیشرفت ساخت آنها بیش از 30 درصد گزارش شده است.
سوقندی اظهار داشت: برای روند ساخت این مجتمع ها گام و زمان بندی خاصی پیش بینی نشده است و با توجه به تخصیص اعتبار روند ساخت پیگیری خواهد شد.
وی، به خدمات این مجتمع ها اشاره کرد و افزود: واحد اداری، ساخت سالن اجتماعات برای اجرای کلیه برنامه های فرهنگی و هنری، برگزاری کلاس های آموزشی و نشست تخصصی، برگزاری همایش، اکران فیلم و اجرای تئاتر و برگزاری برنامه های مذهبی در این مجتمع‌ها پیش‌‍بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: ساخت این مجتمع ها با هدف بهره مندی حداکثری مردم از خدمات مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی است که سبب رفع کمبودها و بالا رفتن ضریب دانش هنری جامعه خواهد شد.
 6 موسسه فرهنگی و هنری، هفت موسسه قرآنی، هشت چاپخانه فعال و 6 کانون تبلیغاتی زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دامغان فعالیت دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر