کد خبر: 868901
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی خبر داد؛
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت:‌ پیرو توافقات صورت پذیرفته فی‌مابین اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و کانون سردفتران و دفتر یاران استان خراسان رضوی و معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی، ارسال الکترونیکی درخواست مستأجرین به صورت برخط و به‌سرعت انجام می‌شود.
غلامرضا رحمتی زاده در مراسم رونمایی از سامانه پیشخوان خدمت مجازی آستان قدس رضوی در دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد:‌ بنا بر تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی در خصوص تسریع در خدمت رسانی به مراجعان به‌ ویژه در حوزه معاونت املاک و اراضی که بیشترین سهم مراجعان خارج از سازمان را دارد، تسهیل فرایندها و کاهش زمان رسیدگی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

رحمتی زاده بیان کرد:‌ پیرو توافقات صورت پذیرفته فی‌مابین اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و کانون سردفتران و دفتر یاران استان خراسان رضوی و معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی، ارسال الکترونیکی درخواست مستأجرین آستان قدس رضوی از سوی سردفتران اسناد رسمی، آماده‌سازی، آموزش و عملیاتی گردید.

وی افزود:‌ از مزایای این پیشخوان خدمت مجازی می توان به جلوگیری از هرگونه اشتباه و خطا در ثبت خدمات مستأجرین و از سویی امکان رصد آخرین وضعیت انجام خدمت توسط مستأجرین اشاره کرد.

رحمتی زاده گفت:‌ امید است پس اجرای آزمایشی موفق این طرح، پیشخوان خدمت مجازی آستان قدس رضوی در بیش از 500 دفتر اسناد رسمی خراسان رضوی و در آینده در دفاتر اسناد رسمی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رحمتی زاده تصریح کرد: ‌هرچه در فضای الکترونیک و مکانیزه فعالیت را گسترش دهیم رضایتمندی بیشتری از سوی مردم خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ هدف از اجرای این طرح تسریع در رسیدگی به درخواست مردم است تا حدی که افراد بتوانند از منزل امور مرتبط با املاک و اراضی خود را پیگیری کنند.

وی افزود حذف مرتجعه حضوری و کاهش ترددهای بین شهری و کاهش هزینه های مادی و معنوی از دیگر مزایای این طرح می باشد.

مدیرکل اداره ثبت‌اسناد و املاک خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان کرد:‌ بر اساس تفاهم‌نامه‌ میان آستان قدس رضوی و اداره کل ثبت‌اسناد و املاک خراسان رضوی و کانون سردفتران و دفتر یاران، انتقال یا اجاره عرصه بین اشخاص یا سازمان‌ها و آستان قدس رضوی توسط این سامانه بر خط انجام می‌شود.

عبدالحسین رامشی افزود:‌ مزیت این کار حذف رفت‌وآمد ارباب‌رجوع،‌ سرعت و دقت رسیدگی و بهینه‌سازی اقداماتی است که در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران نیز در آیین رونمایی از این سامانه گفت: ‌این سامانه ابتدا در چند دفتر اسناد رسمی به‌ عنوان آزمایشی استفاده خواهد شد که در صورت موفقیت، تعداد دفاتر گسترش خواهد یافت.

دکتر محمدرضا غلام پور بیان کرد:‌ کلاس‌های آموزشی ویژه کاربران این سامانه قبلاَ در مرکز آموزش ضمن خدمات آستان قدس رضوی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ امید است با استفاده از این سامانه علاوه بر سرعت و دقت شاهد توزیع عادلانه خدمت به مردم باشیم.

در انتهای این مراسم ضمن رونمایی و آزمون کارکرد سامانه پیشخوان خدمت مجازی، پرچم آستان قدس رضوی به کانون سردفتران و دفتر یاران اهدا شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار