کد خبر: 868893
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
وزير جوان ارتباطات تابوي غول‌هاي متخلف ICT را مي‌شكند؟
بي‌نتيجه بودن شكايت از شركت‌هاي داراي پول و قدرت ICT در ذهن كاربران نهادينه شده است، زيرا اغلب به جايي نمي‌رسند. اكنون با وعده رسانه‌اي كردن نام كم‌فروشان، وزير جوان خود را در آزمون سخت و محيرالعقول شكست تابوي متخلفان قرار داده است.
به گزارش «فارس»، وزير جديد ارتباطات و فناوري اطلاعات اخيراً در يك برنامه‌ متداول صحبت غيرمعمولي كرده و براي نخستين‌بار از قصد انجام كاري سخن گفته كه تاكنون هيچ مقامي به آن ورود نكرده بود.
محمدجواد آذري جهرمي به تازگي در افتتاح پروژه‌هاي ICT در خراسان‌رضوي در استانداري اين استان، وعده رسانه‌اي كردن نام شركت‌هاي كم‌فروش در حوزه ICT را داده است. وي گفته است : «مردم از كم‌فروشي اينترنتي گلايه دارند و به همين جهت بايد تنظيم مقررات در استان‌ها نيز فعال شود و شكايات مردم را دريافت كند. اين نيازمند اين است كه نظارت مردم بر مردم فعال شود. من گفتم روز شنبه تمام شكاياتي كه در رابطه با كم‌فروشي اينترنت وجود دارد، به صورت رسانه‌اي منتشر شود تا روشن شود مردم از چه كساني شكايت دارند. اين نظارت بهترين راه نظارت است. هيچ‌ ترسي هم از هيچ‌كسي نداشته باشيد و ملاحظه‌اي نكنيد. شكايات را منتشر كنيد تا اصحاب رسانه آن را به مردم منتقل كنند و مردم بدانند شكايات كجاست و از كيست و چه كسي رعايت نمي‌كند. نمي‌شود ما مديون مردم باشيم و مردم از ما طلب كنند و ما پاسخگو نباشيم.»
اين وعده كه حتي با وجود روزهاي پرخبر انتخاب وزرا مي‌توان آن را مهم‌ترين خبر حوزه ICT در هفته‌هاي اخير ناميد، در رسانه وزارت ارتباطات منعكس نشده‌است، هر چند انتشار آن حتي براي يكبار كافي است. در خبر مربوطه، رسانه وزارت ارتباطات اشاره‌اي گذرا به مبحث مطرح شده دارد، اما به رسانه‌اي كردن موضوع اشاره‌اي نداشته است. صداي شكايت كاربران حوزه ICT از شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمت تاكنون همواره بلند بوده‌است، اما به جز موارد حادي كه به رسانه‌ها كشيده مي‌شد، اغلب به گوش كسي نمي‌رسيد، به همين دليل بي‌نتيجه بودن شكايات از شركت‌هاي داراي پول و قدرت حوزه ICT ديگر در ذهن مشتركان نهادينه شده‌است. موارد متعددي از جمله كسر هزينه ناخواسته بابت پيامك‌هاي ارزش افزوده، پرداخت نكردن جبران مواقع قطعي اينترنت، عادي بودن كندي وقت و بي‌وقت اينترنت، پيچيده بودن رويه شركت‌هاي مختلف براي مشتركان و دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي از شماره‌هاي انبوه و خصوصي مورد اعتراض هميشگي كاربران است، به ويژه در حوزه كم‌فروشي اينترنت كاربران همواره با مشكلاتي از جمله حذف و نيست‌شدن حجم بسته‌هاي اينترنت طولاني‌مدت موبايل، نامفهوم بودن صورتحساب ريز مصرف براي مشتركان اينترنت ثابت، رعايت نكردن سرعت اسمي فروش با كيفيت سرويس ارائه‌شده اينترنت ثابت و روش‌هاي غيرمعقول اپراتورها براي خريد بسته اينترنتي موبايل از جمله مشكلات رايج است كه با متضرر شدن مشتركان باعث نارضايتي آنها از سرويس‌هاي ICT مي‌شود.
اما اكنون كه وزير جوان ارتباطات خود موضوع برخورد با متخلفان از طريق رسانه‌اي كردن نام آنها را مطرح كرده‌است، بايد صبر كرد تا ديد عمل محيرالعقول شكست تابوي كم‌فروشان در حوزه ICT سرانجام به نتيجه خواهد رسيد و وزير جوان از اين آزمون سخت بيرون خواهد آمد يا خير.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار