کد خبر: 868665
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
شيوه غلط اپراتور دوم تلفن همراه در رزرو بسته اينترنت و پيش‌خور كردن آن مصداق علني تضييع حقوق مشتركان است كه به‌رغم طرح عمومي موضوع در سايه سكوت نهاد ناظر رگولاتوري همچنان سرپوشيده مانده است.
در مرداد ماه امسال فارس در گزارشي از شيوه كار عجيب اپراتور دوم تلفن همراه در رزرو بسته اينترنتي خبر داد كه مصداق علني تضييع حقوق مشتركان اين اپراتور است. در اين گزارش اعلام شد كه در ايرانسل اندكي مانده به پايان بسته اينترنتي، بدون درخواست مشترك يا اطلاع‌رساني به او، بسته رزرو انتخاب و البته فعال مي‌شود. اشكال اصلي اينجاست، زماني كه هنوز مگابايت‌هايي از بسته اصلي باقي مانده، بسته دوم همزمان فعال است و مهلت زماني آن حساب مي‌شود كه در اين صورت اگر حتي مشترك به هر دليل استفاده از بسته اول را متوقف كند و بسته اول هيچ‌گاه به پايان نرسد، بسته دوم با گذشت زمان بدون استفاده منقضي و پول آن به حساب كاربر منظور مي‌شود.
 
در اغلب مواقع وقتي مشترك استفاده از بسته رزرو را آغاز مي‌كند بسته كمتر از ميزان اعلام شده مهلت زماني مصرف دارد. براي مثال به جاي اينكه 30 روز مهلت داشته باشد 25 روز مهلت دارد.
در حالي كه در دو اپراتور ديگر روال كار به شكل منطقي و صحيح انجام مي‌شود، به اين صورت كه نزديك به پايان بسته اينترنتي در پيامكي به مشترك اطلاع داده مي‌شود كه حجم بسته اينترنتي در حال اتمام است يا بسته رزرو انتخاب كنيد يا بسته فعلي به طور خودكار تمديد مي‌شود يا فعال شدن خودكار بسته مجدد را لغو كنيد و پس از پايان بسته اينترنتي نيز بسته رزرو براي مشترك فعال مي‌شود.
 
خبرنگار فارس موضوع را از شركت ايرانسل پيگيري كرد كه پاسخ اپراتور در راستاي ابهام مطرح شده نبود و در نتيجه ايرانسل براي اينكه چرا بسته رزرو قبل از پايان بسته اول فعال مي‌شود پاسخي نداشت، جز اينكه اپراتور پاسخگوي مركز تماس ايرانسل در پاسخ به كاربران، اعلام مي‌كند كه در قانون ايرانسل روش اجرا به اين شكل است. علي اصغر عميديان، رئيس وقت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز در واكنش به شيوه رزرو بسته اينترنتي در ايرانسل گفت: شروع بسته رزرو اينترنت موبايل قبل از اتمام بسته اول قانوني نيست. وي در پاسخ به اين سؤال كه يكي از اپراتورهاي موبايل بسته رزرو بسته‌هاي ماهانه اينترنت را پيش از اتمام بسته اول فعال و مهلت آن را نيز از زمان رزرو محاسبه مي‌كند، آيا اين كار قانوني است، گفت: ‌«بسته رزرو اينترنتي موبايل، زماني فعال مي‌شود كه بسته اول تمام شده باشد، بنابراين زماني كه هنوز بسته رزرو فعال نشده امكان كسر زمان يا حجم از آن وجود ندارد. بايد حجمي از آن مصرف شود تا به معني استفاده از بسته باشد. هيچ اپراتوري نمي‌تواند اعلام كند كه بسته استفاده نشده و پول آن را از كاربر گرفته است.»
وي در واكنش به اينكه اپراتور مربوطه به كاربران اعلام مي‌كند كه طبق قانون جاري آن اپراتور بسته رزرو از تاريخ رزرو شدن فعال و محاسبه مي‌شود، گفت: «حساب شدن بسته رزرو بدون مصرف شدن آن قانوني نيست و چنين قانوني نداريم. »
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار