کد خبر: 865616
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
شهرتی‌فر:
فرماندار تبریز با بیان اینکه نهضت مشروطه برای اولین بار در ایران با هدف قانون خواهی اتفاق افتاد، گفت: در حالیکه انقلاب‌های دیگر کشورها بیشتر در طلب بازنگری در قانون و عادلانه‌تر کردن آن بود، انقلاب مشروطه حرکتی از بی قانونی به سمت قانون مداری بود.
رحیم شهرتی‌فر در آیین بزرگداشت انقلاب مشروطه در خانه مشروطه تبریز با اشاره به اینکه این مکان تاریخی یاد آور مجاهد سرداران و قهرمانان مشروطه است، گفت: بیش از 110 سال از آن روزهایی می‌گذرد که مردم ایران از خواب دیرین خود بیدار شده و از بی‌تدبیری و ظلم اعلام انزجار کرده‌اند. 
  
وی یادآور شد: کسانی که اطلاعات کافی در مورد اوضاع قبل از انقلاب مشروطه ندارند، گاهی به برخی جریانات ناگوار بعد از این انقلاب اعتراض می‌کنند و از حقیقت دور می‌شوند. 
  
شهرتی‌فر انقلاب مشروطه را نوری دانست که از افق سعادت ایران طلوع کرد و با موهبت خاص خداوند و تلاش همه اقشار جامعه به نقطه‌ی عطفی در تاریخ ایران تبدیل شد.   
  
وی همزمان بودن سالروز صدور فرمان مشروطیت با مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب فعلی کشور را به فال نیک گرفت و گفت:  برای رئیس جمهور کشور در جهت تحقق قانون مداری و اداره کشور بر اساس قانون دعا می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر