کد خبر: 863565
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
موضوع 3 هزار دانشجوي بورسيه به اين علت در رسانه‌ها مطرح شد و جنجال به پا كرد كه پاي سياست و سياسي‌بازي به آن باز شد.
موضوع 3 هزار دانشجوي بورسيه به اين علت در رسانه‌ها مطرح شد و جنجال به پا كرد كه پاي سياست و سياسي‌بازي به آن باز شد. دولت تازه به ميدان آمده يازدهم به خاطر اينكه تمام اقدامات دولت گذشته را زير سؤال ببرد در اقدامي ناباورانه و سياسي با آبرو و زندگي دانشجويان نخبه‌اي كه در دولت قبل براساس ضوابط و مقررات توانسته بودند بورسيه تحصيلي دريافت نمايند، بازي كرد و تقريباً مي‌توانم بگويم زندگي بيش از 90 درصد دانشجويان بورسيه رو به نابودي است.
 
البته بنده به هيچ وجه منكر خطا يا اشتباهاتي كه در بورسيه كردن برخي از دانشجويان كه تعداد آنها بسيار اندك است نمي‌شوم اما نمي‌شود به خاطر عده‌اي اندك با آبروي 3هزار نفر بازي كرد و آبروي آنها را در رسانه‌هاي رسمي برد و باعث نابودي زندگي آنها شد. بعضي از دانشجويان به خاطر همين اقدامات سياسي و تهمت‌هاي ناروا زندگي مشتركشان نابود شد و اين آبرو‌ريزي سياسي وزارت علوم و رسانه‌هاي زنجيره‌اي وابسته به آن، زندگي برخي از افراد را به سمت طلاق كشانده است.
 
طي چهار سالي كه مسئله بورسيه جنجالي شده، دو تهمت عمده متوجه بورسيه‌ها‌ست كه مظلوميت آنها را مضاعف كرده است؛ يكي مسئله رانتي بودن بورسيه و ديگري درباره فقدان صلاحيت علمي و حداقل صلاحيت.
 
بايد بدانيم كه اكثر دانشجويان بورسيه از طبقه متوسط و پايين جامعه هستند و نه تنها از رانتي كه مد نظر آقايان است به هيچ وجه برخوردار نيستند بلكه اگر اين دانشجويان بورسيه رانت داشتند الان سركار بودند. براساس كدام منطق انسان بايد از رانت استفاده كند تا از شمال كشور به جنوب كشور براي تدريس برود و علاوه بر پنج سال تعهد خدمت، 15 سال هم به دانشگاه تعهد بدهد كه به دانشگاه ديگري نرود.
درباره موضوع فقدان صلاحيت علمي هم بايد گفت اين يكي از فجايع نظام علمي و آموزشي كشور است كه به اين نخبه‌ها چنين اتهامي مي‌زنند. اگر به صورت جمعي مدارك علمي دانشجويان بورسيه بررسي شود، از بسياري از اساتيد دانشگاه‌هاي كشور به مراتب بالاتر هستند.
 
متأسفانه آنقدر مظلوميت دانشجويان بورسيه بالاست كه آنها براي اثبات نخبه علمي بودن نمي‌توانند مدارك خود را منتشر كنند، زيرا در صورتي كه وزارت علوم نام افراد بورسيه را در ماجراهاي اعتراضي ببيند و متوجه شود عده‌اي از دانشجويان بورسيه براي اعتراض دست به چنين كاري زده‌اند، آنها را شناسايي مي‌كند و در روند جذب آنها اخلال به وجود مي‌آيد. در حالي كه پنهان كردن نام و نشان براي مجرمان و متهمان است و نه نخبگان، اما سياست و سياست‌بازي كاري كرده است كه نخبگان كشور نام و نشان خود را مخفي نگهدارند.
در حال حاضر وضعيت دانشجويان بورسيه كه دولت به آنها متعهد است، بسيار بد است. بسياري از دانشجويان بورسيه كه در حال حاضر دوره دكتري خود را دريافت كرده‌اند با كارشكني وزارت علوم مواجهند و نتوانسته‌اند پذيرش بگيرند و مشغول تدريس شوند. حال آنكه به خاطر تعهدشان از شغل‌هاي خود استعفا داده و در حال حاضر بيكارند و شرايط معيشتي خوبي ندارند.
 
يك دانشجوي بورسيه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار