کد خبر: 863453
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
علی مظاهری بوکس

مربی تیم‌ ‌ملی بوکس خبرهای بازگشت دوباره‌اش به روی رینگ مبارزات را تکذیب کرد.

علی مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد صحبت‌های اخیر مبنی بر بازگشت دوباره‌اش به روی رینگ مبارزات، اظهار کرد: چنین چیزی وجود ندارد. در حال‌ حاضر نه قصد انجام این کار را دارم و نه شرایطش وجود دارد. با شرایط موجود در بوکس ایران علاقه‌ای برای بازگشت به روی رینگ ندارم.

او همچنین با بیان این که هیچ صحبتی در این مورد با او نشده است، گفت‌: صحبتی با فدراسیون نداشته‌ام و گویا من در فدراسیون ‌اضافه بوده‌ام. با دوستان دیگر صحبت و جلسه‌هایی را هم در فدراسیون برگزار کرده‌اند. احتمالا ورزشکاران دیگر می‌توانند به بوکس ایران کمک کنند که اگر این طور شود من هم خوشحال می شوم.

پر افتخارترین بوکسور ایران در مورد احتمال اعزام نشدن تنها سهمیه تیم‌ ‌ملی بوکس به بازی‌های جهانی مدعی شد: ابتدا باید دلیل اعزام نکردن این ورزشکار را مشخص کنند. اگر به دلیل هزینه‌های این سفر می‌خواهند آن را کنسل کنند باید بگویم که فدراسیون وجود دارد که برای ورزشکاران هزینه کند. اما اگر جلسه‌ای گذاشته‌اند و از بی‌نتیجه‌ بودن این اعزام مطمئن شدده‌اند با این هدف می‌توانند اعزام را لغو کنند، اما نباید صحبت هزینه باشد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی با گلایه از فدراسیون بوکس مدعی شد: دلیل اصلی نتیجه‌ نگرفتن فدراسیون بوکس دور بودن قهرمانان از بوکس است. دلیل این دوری هم نبود احترامات و رعایت نکردن ارزش ورزشکاران است . من اگر مدالی گرفته‌ام وظیفه‌ام بوده است، اما به عنوان پر افتخارترین بوکسور ایران حتی به انداز مدال هایم به من احترام نمی گذارند.

او افزود: علی مظاهری به عنوان عضوی از خانواده‌ بوکس و مربی هیچ احترامی از فدراسیون شاهد نبوده‌ است. احترامی به مدال‌های من گذاشته نمی‌شود و فدراسیون باید بداند که تا احترام به قهرمانان نباشد وضعیت بوکس بهتر نمی‌شود. من از نسل همان بوکسورهایی هستم که در سال ۸۵ جای خواب نداشتیم و کانکس خواب بودیم، اما با تمام اینها توانستم بهترین نتیجه‌ را بگیرم، اما الان فدراسیون حتی نمی‌گوید کجایی.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ادامه‌ داد: اگر می‌خواهیم نتایج خوبی را در بوکس شاهد باشیم باید از علم روز دنیا استفاده کنیم. مربیان پایه ما باید از بهترین مربیان جهان باشند. حاج آقا ناطق، مرد سیاسی هستند و می‌توانند پول را به بوکس وارد کنند. این که بگوییم پول نیست مشکلی را بر طرف نمی‌کند باید فدراسیون را نجات دهیم. با حرف نمی‌توان به این مشکلات رسیدگی کرد، باید تلاش و تمرین کرد. ما حلقه اتحاد را در بوکس گم کرده‌ایم. به عنوان کسی که چند ماه هم مربی تیم‌ ‌ملی بوده و چهار ماه با بوکسورها در کانکس خوابیده‌ام تا بدانند که ما در کنار آنها هستیم. امیدوارم به زودی این مشکلات ریشه کن شوند.

مظاهری درباره انتخاب حسین نهرودی به عنوان مدیر تیم‌های ملی، تصریح کرد: نهرودی، مرد بزرگی بوده و از پیشکسوتان خوب بوکس است، اما من نظرم این است که فدراسیون باید از مربیان و قهرمانان جوانی که کنار گذاشته است، استفاده کند. دلیل کمرنگ بودن این ورزش نبود احترام به قهرمانان و پیشکسوتان است، چون جوانان این رفتارها را می بینند و از این ورزش دورتر می‌شوند. چرا وقتی من مصدوم شدم کسی نگفت علی مظاهری کجاست؟ آیا باید من خودم بگویم که می‌خواهم کمک کننده بوکس باشم؟ پس وظیفه فدراسیون بوکس در قبال قهرمانان بوکس چیست؟

او مدعی شد: از مسئولان می‌خواهم که بدانند پست‌های فدراسیون حق ما قهرمانانی است که زندگی خود را به پای بوکس گذاشته‌ایم. کمیته‌ فنی بوکس باید ما باشیم. شاید با این حرفم بگویند که مظاهری مدتی در کمیته‌ فنی بوده است آیا اختیاری هم در این سمت داشته است؟ آیا علی مظاهری کاری کرده است که باید از فدراسیون دور باشد؟ تا این مسائل وجود دارد بوکس ایران پیشرفتی نخواهد داشت.

مظاهری با انتقاد از بی توجهی به قهرمانان بوکس تاکید کرد: حرف‌های من برای حاشیه سازی نیست و این خواسته را ندارم، اما وقتی که من در کمیته‌ فنی بودم و اسامی بوکسورها را انتخاب می‌کردم چرا ورقه‌ها را از من می‌گرفتند و اسامی که خودشان می خواستند را انتخاب می‌کردند، آیا مظاهری مترسک سر جالیز بود؟ بهترین کارشناس‌های بوکس ما قهرمانان هستند چون بسیاری از افراد حاضر در فدراسیون به عنوان کارشناس حتی اسم وزن‌ها و کشورهایی که رقبای اصلی ایران هستند را نمی دانند. آقای حسینی تلاش می‌کنند که شرایط بهبود یابد و من هم به مربیگری در تیم ادامه دهم، اما تا وقتی شرایط این گونه است من علاقه‌ای به کار در فدراسیون ندارم.

مربی تیم‌ ‌ملی بوکس در پایان درباره دو ستاره بودن مربی کوبایی، گفت‌: دو ستاره یا سه ستاره بودن یک مربی نشان از کیفیت او نیست. افرادی که پول دارند در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و ستاره های خود را افزایش می‌دهند، اما این نشان از سطح یک مربی نیست. خیمنز یکی از بهترین مربیانی است که تا به حال دیده و با او کار کرده‌ام. شاید در انتخاب مربی کوبایی به دلیل تفاوت فیزیک کوبایی‌ها با ما ایرانی‌ها کمی اشتباه صورت گرفته باشد، اما وقتی برنامه نویسی‌های این مربی را مشاهده کردم به سطح و دانش بالای او پی بردم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار