کد خبر: 860052
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سن بازنشستگی در کشور پایین آمده است، گفت: افزایش جمعیت زنان سالمند در کشور نسبت به مردان سالمند پیش‌بینی می‌شود و طبق آمار، بیش از 7 میلیون جمعیت کشور را زنان سالمند تشکیل می‌دهند.
علی ربیعی  در همایش منطقه‌ای «سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاست‌گذاری» در تبریز، با بیان اینکه در این همایش از هشت کشور جهان برای تبادل دانش سالمندی حضور دارند، اظهار کرد: در قرن بیست‌و‌یکم با بحث تحولات جمعیتی و سالمندی جمعیت و الزام به تغییرات بنیادین مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم کشورهای جهان پدیده افزایش جمعیت سالمندی است، اعلام کرد: باید زیرساخت‌های لازم را برای مقابله با پیری جمعیت در کشور فراهم کنیم، افزایش جمعیت زنان سالمند در کشور نسبت به مردان سالمند پیش‌بینی می‌شود و در سال 2050 یک میلیارد زن سالمند در جهان وجود خواهد داشت. ربیعی اعلام کرد: طبق آمار، بیش از 7 میلیون جمعیت کشور را زنان سالمند تشکیل می‌دهند در برنامه‌ششم، دولت مکلف به اجرای طرح‌های حمایت از سالمندان و غنی‌سازی دوران سالمندی است .  وی بیان کرد: در قالب برنامه‌های تحت حمایت افراد بالای 60 سال،  بیش از 2 میلیون نفر در نهادهای حمایتی تحت پوشش قرار گرفته‌اند. ربیعی با اشاره به اینکه سن بازنشستگی در کشور پایین آمده است، تاکید کرد: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق، خدمات رفاهی برای سالمندان کشور فراهم کنیم. توانسته‌ایم در دولت آقای روحانی، نمره موفقی در حوزه درمان سالمندان اخذ کنیم به طوری که در کشور در حال حاضر تمام سالمندان از دفترچه بیمه درمانی برخوردار هستنند.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقرر شده غربالگری آلزایمر را در چند استان کشور اجرایی کنیم، بهداشت سالمندی را تحت پوشش بیمه قرار دادیم رفع بی‌سوادی سالمندان را هدف‌گذاری کرده‌ایم، همچنین بحث سلامت روانی، روحی و جسمی سالمندان را نیز در سیاست‌گذاری ها گنجانده‌ایم.وی در پایان تصریح کرد: قبل از دولت تدبیر و امید یکی از مشکلات ما در حوزه سالمندی، کمبود اعتبارات بود به طوری که هر مستمربگیر کمتر از 600 هزار تومان مستمری می‌گرفت، اکنون مستمری سالمندان نسبت به تورم، افزایش یافته و حداقل به یک میلیون و 150 هزار تومان رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر