کد خبر: 859728
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
شش‌مرد مسلح نقابداري كه در پايتخت و چند استان كشور دست به سرقت‌هاي سريالي زده‌اند، به زودي محاكمه خواهند‌شد.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه هجدهم تيرماه سال 92، مأموران پليس از حمله سارقان به يك دامداري باخبر شدند. كارگر دامداري كه در جريان حادثه مجروح و به بيمارستان فاطمه الزهرا (س)‌ اين شهر منتقل شده بود، در شرح ماجرا گفت: چندسالي است در ‌ یک دامداري‌ كار مي‌كنم. امشب متوجه شدم دو ناشناس وارد دامداري شدند. بلافاصله از اتاقك بيرون آمدم. دو مردجوان با لباس كردي كه صورتشان را با ماسك پوشانده بودند و با لهجه كردي صحبت مي‌كردند به سمت من شليك كردند. فرياد زدم و از نگهبان كمك خواستم كه يكي از آنها با قمه به سرم زد. آنها به سمت نگهبان هم شليك كردند كه خوشبختانه به او آسيبي نرسيد.
 
 پسر جوان ادامه داد: سارقان سگ‌هاي گله را تلف كردند و قبل از اينكه موفق به سرقت گله شوند، از محل فرار كردند. آنها احتمال مي‌دادند كه همسايه‌ها صداي شليك گلوله را شنيده باشند.  با طرح شكايت گزارش‌هاي مشابهي در شهرهاي حاشيه تهران و چند شهر ديگر به پليس اعلام شد.  در حالي كه تعداد شكايت‌هاي به 26 رسيده بود، مأموران پليس يك‌سال بعد اعضاي باند را كه شش مرد خشن بودند، شناسايي كردند. سه‌نفر از اعضاي باند در اصفهان و سه متهم ديگر در رباط‌كريم بازداشت شدند. از مخفيگاه متهمان چند سلاح به همراه فشنگ‌هاي جنگي كشف شد.
 
اردشير يكي از مجرمان گفت: من و پنج نفر از دوستانم بيكار بوديم. روزي با هم تصميم گرفتيم با خريد چند اسلحه از دامداري‌ها و عابران در خيابان‌هاي خلوت سرقت كنيم. اولين سرقت در رباط‌كريم بود. طبق نقشه ساعت 12 شب، با نيسان آبي‌رنگي براي سرقت گوسفند به آنجا رفتيم. فكر مي‌كرديم فقط نگهبان داخل دامداري باشد كه به محض رسيدن با سرو صداي يكي از كارگران روبه‌رو شديم به همين خاطر به طرف او تيراندازي كرديم. بعد به سمت نگهبان تيراندازي كرديم، اما شليك‌ها ناموفق بود و او به پشت دامداري فرار كرد. بعد از آن به خاطر صداي پارس سگ‌ها مجبور شديم سگ‌ها را تلف كنيم. با اين همه موفق به سرقت نشديم و فرار كرديم.  متهم در ادامه به سرقت ديگري اعتراف كرد و گفت: چند ماه بعد، به پيشواي ورامين رفتيم و با كمين در خيابان‌هاي خلوت از عابران سرقت كرديم.
 
يك‌بار با شليك به پاي يكي از عابران، طلاها و تلفن همراه او را سرقت كرديم و به اصفهان فرار كرديم، اما بعد از ارتكاب به چند فقره سرقت در اصفهان شناسايي و دستگير شديم.  از آنجايي كه سه‌نفر از متهمان در اصفهان بازداشت شده بودند، پرونده به شعبه چهارم دادگاه كيفري استان اصفهان فرستاده شد. جلسه رسيدگي به پرونده نهم بهمن‌ماه سال 95 تشكيل شد، بعد از طرح شكايت از سوي شاكيان، متهمان بار ديگر ماجرا را شرح دادند. در پايان بعد از آخرين دفاع، هيئت‌قضايي اردشير را به 15سال حبس و 74 ضربه شلاق و دو همدستش را به 13سال حبس و 50 ضربه شلاق محكوم كرد. از آنجايي كه تعدادي از سرقت‌ها در تهران و حومه آن انجام گرفته بود، دادگاه تجديد‌نظر اين پرونده را پس از تجميع به شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران ارسال كرد تا ادامه روند رسيدگي در آن شعبه انجام گيرد. بنابراين شش‌سارق به زودي پاي ميز محاكمه قرار خواهند گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار