کد خبر: 858746
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
كارگروه اقدام مالي (FATF) ساعات پاياني روز جمعه اعلام كرد تعليق برخي از اقدامات تقابلي خودش عليه ايران را ادامه خواهد داد.
به گزارش فارس، به نوشته نشريه «وال‌استريت ژورنال» كارگروه اقدام مالي با انتشار بيانيه‌اي گفت، ايران تعهد سياسي و اقداماتي در راستاي توصيه نامه‌هاي اين نهاد نشان داده و اين دليل كافي براي آنها جهت تداوم تعليق آنچه «اقدامات تقابلي» ناميده شده، است.
كارگروه اقدام مالي (FATF) در پايان نشست والنسيا اعلام كرد به تعليق اقدامات تقابلي در مورد ايران ادامه مي‌دهد.
 
اين كارگروه از «تعهد سياسي» ايران به رفع كمبودها و تصميم تهران براي اجراي «برنامه عمل» استقبال كرده است.
FATF با بيان اينكه تا زمان رفع كامل كمبودها و اجراي الزامات، نام ايران همچنان در بيانيه‌هاي عمومي اين كارگروه باقي مي‌ماند، به كشورها توصيه كرده در روابط اقتصادي با ايران هوشيار باشند.
 
كارگروه اقدام مالي از چند سال قبل به بهانه مبارزه با پولشويي ايران و كره‌شمالي را در فهرست سياه قرار داده است. اين كارگروه از پارسال پس از توافق هسته‌اي، اقدامات تقابلي در مورد ايران را به حالت تعليق درآورد.
در روزهاي گذشته كشورهاي اروپايي براي حفظ تعليق اقدامات تقابلي با هدف ترغيب ايران به سمت اجراي برنامه عمل تلاش كردند و در مقابل دولت امريكا و لابي نزديك به اسرائيل، تلاش كردند تا اقدامات تقابلي از سر گرفته شود.
  
اروپايي‌ها و كشورهاي بزرگ جهان امكان توسعه روابط بانكي و مالي با ايران را تضمين كردند
سفير كشورمان در لندن با اشاره به ادامه تعليق اعمال محدوديت‌ها توسط FATF بر نظام بانكي و مالي ايران عنوان كرد: اروپايي‌ها و كشورهاي بزرگ جهان با اين تصميم خود، امكان توسعه روابط بانكي و مالي خود با ايران را تضمين كردند. در همين رابطه حميد بعيدي‌نژاد سفير ايران در انگلستان و عضو تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در يادداشتي در صفحه تلگرام شخصي‌اش با اشاره به نشست FATF در والنسياي اسپانيا نوشت: اعضاي نهاد ترتيبات مالي بين‌المللي براي جلوگيري از پولشويي و تأمين مالي تروريسم موسوم به اف‌اي‌تي‌اف (FATF) كه در شهر والنسيا در اسپانيا تشكيل جلسه داده‌اند، طي مصوبه‌اي از اقدامات مؤثر نظام بانكي و مالي ايران براي مقابله با پولشويي و تأمين مالي تروريسم تقدير كرده و بدين ترتيب براي دومين سال متوالي اعمال محدوديت‌هاي تحميلي قبلي اين نهاد بر نظام بانكي و مالي ايران را تعليق و متوقف كردند.
وي افزود: كشورهاي اروپايي و كشورهاي بزرگ اقتصادي جهان با اين تصميم خود، امكان توسعه روابط بانكي و مالي خود با ايران را كه يكي از اهداف عمده‌ تفاهم هسته‌اي برجام است، تضمين كردند.
بعيدي‌نژاد يادآور شد: اين تصميم در شرايطي اتخاذ مي‌شود كه برخي محافل و مراكز تندرو در امريكا از ترامپ رئيس‌جمهور اين كشور خواسته بودند كه به هر ترتيبي جلوي اين تصميم را بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار