کد خبر: 851554
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام :
در سال ۹۲ همان افرادی که به فساد متهم بودند در دولت تدبیر و امید برسر کار آمدند، اگر شما ادعای فساد داشتید برای چه به این افراد مسئولیت در سطوح عالی دادید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم اصفهان در مسجد سید اصفهان با بیان اینکه مردم کشور ما در ۳۸ سال گذشته نشان دادند که انقلاب اسلامی ایران انتخاب ملت ما بود، اظهار داشت: انتخاب انقلاب در واقع برگزیدن یک سبک و مبنای جدید برای اداره حکومت دینی و پیروی از سنن الهی است.

سعید جلیلی گفت: افرادی که از نشان دادن قدرت دفاعی ایران نگران هستند خود را قائل به مذاکرات برد ـ برد می‌دانند اما پیشرفت را تا جایی قبول دارند که کدخدا ناراحت نشود.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان نمی‌توانند با گزینه نظامی، جنگ و فشار مسیر سعادت را از بین ببرند، افزود: دشمنان تنها راه مقابله با پیشرفت انقلاب را در تحریف می‌بینند همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند که در برابر اسلام نابی که مسیر پیشرفت را می‌گشاید  اسلام آمریکایی و اشرافیت قرار خواهد گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخاب یکی از این دو راه از اهمیت زیادی برخوردار است، ابراز داشت: انتخابات فرصت خوبی است تا پیامدها و دستاوردهای این دو نگاه را بسنجیم و مسیر افرادی که در تضاد با اسلام ناب حرکت می‌کنند را بشناسیم.

وی ادامه داد: همچنین دوران انتخابات فرصت این نوع بحث ها است که از خود بپرسیم چه کسانی می‌توانند برای این مردم اشتغال ایجاد کنند و چرخ صنعت را به گردش درآوردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب عجولانه سند ۲۰۳۰ ابراز داشت: ما در زمینه آموزش و پرورش سند مهندسی فرهنگی، تحول بنیادین آموزش و پرورش و غیره را داشتیم پس جای این سوال پیش می‌آید که چرا برخی به دنبال سندی هستند که آثار و دستاوردهای غیرهمگون با سعادت ملت ما دارد.

جلیلی با طرح این مطلب که در اواخر دولت هشتم و در سال ۸۱ قراردادی درباره منابع نفتی و گازی ملت ایران امضا شد که  بر این اساس به مدت ۲۵ سال با شهروند یکی از کشورهای کوچک خاورمیانه قراردادی منعقد شده است، تاکید کرد: بر اساس این قرارداد تا ۲۵ سال به شکل روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز تحویل طرف مقابل می‌شود.

وی با بیان اینکه بر همین اساس مقرر شد این قراداد تا ۷ سال بر مبنای ۱۷ دلار و بعد از آن تا ۴۰ دلار افزایش داده شود،  اضافه کرد: در همان زمان با ترکیه نیز قراردادی به همین منوال و با قیمت ۲۵۰ دلار امضا شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه با روی کارآمدن دولت نهم این مسئله روشن و برملا شده است، تاکید کرد: بر اساس بندهای قرارداد مذکور، اگر فسادی بر آن مترتب باشد ایران می‌تواند آن را اجرا نکند و  رئیس جمهور کنونی  نیز در آن زمان این مسئله را مطرح کردند، اما در سال ۹۲ همان افرادی  که به فساد در این پرونده متهم بودند در دولت تدبیر و امید برسر کار آمدند، اگر شما ادعای فساد داشتید برای چه به این افراد مسئولیت در سطوح عالی دادید.

وی اضافه کرد: همین فرد در مصاحبه می‌گوید که « ای مردم بدانید که نگذاشتند قرارداد اجرا شود»، سوال اینجاست که کدام یک از افراد ملت ما راضی به چنین قراردادی می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح بر این نکته که چند ماه پیش ترکیه از ایران به استناد این پرونده شکایت کرده است، ابراز داشت: بر این اساس ایران محکوم  به کاهش ۱۳.۵ درصدی قیمت و پرداخت ۱.۸ دلار خسارت برای سال‌های قبل شده است و فروش نفت به این قیمت پایین از بهمن سال گذشته آغاز و تا چند سال آینده باید اجرایی شود، دفاع از حقوق مردم ما این گونه است؟.

وی با اشاره به ضعف دولت در سیاست خارجی گفت: درباره روابط سازنده با کشورهای دنیا گزارشاتی ارائه شده است در حالیکه ارتباط با کشورهای دوست و همسایه فراموش شده است به نوعی که با وجود مشکلات کشاورزی روسیه، محصولات بر روی دستان کشاورز ما ‌مانده است و هیچ تعاملی برای فروش این محصولات با همسایه خود نداشته‌ایم.

جلیلی با اشاره به اینکه بسیاری از فرصت‌های شغلی در گرو ارتباط مناسب با کشورهای دوست و همسایه است، بیان داشت: امروز ارتباط با ونروئلا را مسخره می‌کنند اما وزرای این دولت در همین کشور سرمایه‌گذاری‌های بسیار کردند

وی با اشاره به اینکه برخی رای مردم را طلب می‌کنند تا تحریم‌های غیر هسته‌ای را لغو کنند، اظهار داشت: شما درارتباط با تحریم‌های هسته‌ای توضیح درستی به مردم داده و توضیح دهید که براساس بند ۳۷ برجام، در صورت شکایت ایران از طرف مقابل ظرف ۳۰ روز همه قطعنامه‌ها بر می‌گردد. شاید به همین دلیل شکایتی از آمریکا در زمان نقض برجام به شورای امنیت نکردید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در هیچ گوشه دنیا  یک شهروند ایرانی و حتی سفارتخانه پیدا نمی‌کنید که بتواند در بانک‌ها حساب دلاری باز کنند و در ازای همه این از دست‌داده‌ها ثمره ۱۰ تا ۱۵ سال تلاش هسته‌ای را از میان بردید.

وی اضافه کرد: در برابر اجرای برجام از سوی ایران بیش از ۸۰  قطعنامه و بیانیه از سوی کنگره آمریکا در طول یک سال صادر شد و جالب اینجاست که هیچ پاسخی ندادید، صحبت شما در ارتباط با اینکه مردم بار دیگر رای دادن به شما را تجربه کنند تا تحریم‌های دیگر را بردارید بدین معنا است می‌خواهید در بخش‌های دیگر کشور نیز بتون بریزید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آنکه اجازه پرتاب ماهواره علمی را نمی‌دهند به جنگ فناوری‌های جدید رفته‌ است، ابراز داشت: بازارهای جهانی را بررسی کنید، هند ۸۰ میلیارد دلار و پاکستان ۸ میلیارد دلار ارزآوری و ایجاد شغل از فضای مجازی داشته است، دستیابی به این فناوری‌ها نشانه اقتدار کشور است، آیا از نمایش این اقتدار مشروع هراسان می‌شوید؟.

وی اضافه کرد: افرادی که از پرتاب ماهواره و از نشان دادن قدرت دفاعی کشور نگران هستند گفته‌اند ما قائل به مذاکرات برد ـ برد هستیم، اما برد و پیشرفت را تا جایی قبول دارند که کدخدا ناراحت نشود و اعتراض می‌کنند که چرا شهر موشکی را نشان می‌دهید که این سخن چون فروبردن خنجری از پشت بر تن ماست.

جلیلی با بیان اینکه جذب سرمایه در سال گذشته  کمتر از نیم میلیارد دلار بوده است در حالیکه باید به سقف ۵۰ میلیارد دلار می‌رسیدیم، ابراز داشت: دولتی‌ها این مطلب را بیان داشتند که قرار است ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بانکی خارجی داشته باشیم، از آنها می‌خواهیم که ما را نیز خوشحال کنید با بیان اینکه درکدام بانک و کدام کشور قرار است سرمایه گذاری کنید .

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه کسی می‌تواند صحبت از آزادی کند که دشمنان آزادی ملتها را به رسمیت نشناسد، گفت: با این اوصاف امروز صحبت از آزادی کمی جای تامل دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: یکی از راهکارهای این افراد در ارتباط با دشمن دیپلماسی التماسی و دیپلماسی تبدیل اخم دشمن به پوزخند است.

وی ادامه داد: حرف ما این است که امروز توانمندی، قدرت و  آینده ای درخشان در برابر ملت ما قرار دارد، چرا که این کشور از موهبت های بزرگ الهی از گاز، نفت و از همه مهمتر نیروی جوان توانمند برخوردار است، چرا این جوانان باید با وجود این همه توانمندی و قابلیت بی کار باشند.

جلیلی تصریح کرد: حق شهروندی این است که پاسخ آن کارگر معدنی را که می‌گوید ماه‌هاست حقوق نگرفته و صدایش به جایی نرسیده و البته به لطف انتخابات بالاخره دیده شد را بدهید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر