کد خبر: 850229
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
آبگيري ۸۰ درصدي تالاب هورالعظيم واقعيت ندارد
عضو مجمع نمايندگان استان خوزستان ادعاي آبگيري ۸۰ درصدي تالاب هورالعظيم و حذف كانون گردوغبار اين تالاب را رد كرد و افزود: به دليل افزايش ريزگرد‌ها مهاجرت و حاشيه‌نشيني افزايش يافته است.
هدايت الله خادمي‌، با رد ادعاي مقامات سازمان حفاظت محيط‌زيست درباره احياي 80 درصدي تالاب هورالعظيم و همچنين حذف كانون گرد و غبار اين تالاب گفت: چنين اظهاراتي صحت نداشته و مردم خوزستان همچنان از ريزگردهاي ناشي از خشكي هورالعظيم رنج مي‌برند؛ رئيس اين سازمان به طور مداوم آمارهاي گوناگوني را در رابطه با احياي تالاب هورالعظيم مطرح كرده است به گونه‌اي كه در گذشته از احياي 63 درصدي تالاب و در حال حاضر از احياي 80 درصدي سخن مي‌گويد بدون آنكه مردم خوزستان آثار اين احيا را در زندگي و سطح شهر مشاهده كنند.
نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس شوراي اسلامي  با بيان اينكه اقدامات دولت به گونه‌اي نبوده كه احياي 80 درصدي تالاب هورالعظيم و حذف كانون گرد و غبار ناشي از اين تالاب را به دنبال داشته باشد، تصريح كرد: هر چند وزارت جهاد كشاورزي براي مديريت كانون‌هاي داخلي ريزگردها در حال انجام اقداماتي مانند كاشت نهال است، اما اين اقدامات به گونه‌اي نيست كه منجر به حذف كانون گرد و غبار هورالعظيم شود.
 
وي افزود: اگر طرح كاشت نهال تداوم داشته باشد و متوقف نشود و وزارت جهاد كشاورزي طي چهار الي پنج سال آينده بي‌وقفه نسبت به كاهش نهال اقدام كند مي‌توان تا حدودي به مهار ريزگردهاي خوزستان اميدوار بود.
 
اين نماينده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اينكه مردم خوزستان سال‌ها است با معضل ريزگردها دست و پنجه نرم مي‌كنند بدون اينكه راهكارهاي دائمي براي مهار ريزگردها از سوي دستگاه‌هاي مسئول اتخاذ شود، تصريح كرد: شدت ريزگردهاي ناشي از تالاب هورالعظيم خوزستان كاهش نيافته و مردم خوزستان همانند گذشته گرد و خاك را به عنوان ميهمان ناخوانده پذيرفته‌اند، بدون اينكه راهكارهاي دائمي براي رفع آن انديشيده شود؛ در واقع اقدامات انجام گرفته در جهت ريزگردها مقطعي بوده تا دائمي و پايدار. نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس دهم، با انتقاد از اينكه مردم خوزستان علاوه بر معضل ريزگردها با كمبود آب و قطعي برق مواجه هستند، ادامه داد: هر چند رودخانه كارون در خوزستان واقع شده است، اما متأسفانه برخي كشاورزان خوزستان با معضل بي‌آبي و كم آبي روبه‌رو هستند، اين در حالي است كه آب خوزستان به استان‌هاي ديگر انتقال داده مي‌شود. عضو مجمع نمايندگان استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي، با تأكيد بر اينكه دست‌اندازي به طبيعت موجبات شيوع معضل ريزگردهاي خوزستان را فراهم آورده است، گفت: متأسفانه با انتقال آب كارون، خشكاندن تالاب ها، احداث سدهاي غيركارشناسي، اكوسيستم منطقه تخريب و ريزگردهاي خوزستان افزايش يافته است. عضو مجمع نمايندگان استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه مردم خوزستان به دليل معضل ريزگردها به مهاجرت و حاشيه‌نشيني روي آورده‌اند از وجود هزار و 200 روستا در خوزستان خبر داد و يادآور شد: هر چند خوزستان قطب نفت وگاز كشور است، اما متأسفانه روستاييان خوزستان با كمبود امكانات و بي‌آبي مواجه بوده و هيچ گامي در جهت رفع اين مشكلات برداشته نمي‌شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار