کد خبر: 847111
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
دوهزار و 683 خانوار روستایی و عشایری در خراسان شمالی بیمه شدند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: یک سال اخیر  دو هزار و 683 خانوار روستایی و عشایری در خراسان شمالی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی شدند.
محمدرضا غلام زاده افزود: از ابتدای ایجاد این صندوق در استان تاکنون 39 هزار و 654 خانوار روستایی زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه حق بیمه برای بیمه گزاران، براساس سقف درآمدی انتخابی تعیین می شود گفت: سقف درآمدی هر بیمه گزار روستایی  300 تا 800 هزار تومان است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان افزود: 662 خانوار خراسان شمالی، مستمری بگیر این صندوق هستند که از این تعداد 80 خانوار از کارافتاده و 582 خانوار، سرپرست از دست داده هستند.
غلام زاده با اشاره به هشت سطح درآمدی گفت: پایین ترین سطح درآمدی با پرداخت حق بیمه سالیانه 210هزار تومان و بالاترین سطح درآمدی حق بیمه سالیانه 480 هزار تومان است.
وی پایین بودن سرانه درآمدی مردم استان، بی اطلاعی کشاورزان از مزایای این بیمه در درازمدت و عدم فرهنگ سازی برای جامعه هدف، از عوامل کاهش بیمه شدگان این صندوق عنوان کرد و گفت: اعضای این صندوق پنج درصد از مجموع 15 درصد حق بیمه را می پردازند و بقیه را  دولت پرداخت می کند. همه روستاییان و عشایر بالای 18 سال، بدون هیچ محدودیتی می توانند عضو این صندوق شوند. براساس آمار سرشماری سال 1390، استان خراسان شمالی 123 هزار و 980 خانوار روستایی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار