کد خبر: 846589
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
چهار اثر از مجموع 10 اثر برگزیده دهمین جشنواره منطقه ای شعر و داستان کوتاه شاهوار به شاعران و نویسندگانی از استان گیلان رسید.
 آیین پایانی دهمین جشنواره منطقه ای شعر و داستان کوتاه شاهوار، طی روزهای 26 و 27 فروردین در شاهرود با حضور علاقمندان به هنر داستان نویسی، شاعران و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در سالن هلال احمر این شهر برگزار شد.
این جشنواره برای دهمین سال پیاپی با هدف نشر و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و تولید آثار فاخر با رویکرد ادبیات بومی و با حضور هنرمندانی از استان های سمنان، تهران، مازندران، گیلان و خراسان شمالی برگزار شد و در پایان شش اثر برگزیده و چهار اثر نیز شایسته تقدیر معرفی شدند.
در بخش داستان کوتاه سه اثر از استان های سمنان، گیلان و خراسان شمالی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آورده و دو اثر از مازندران و سمنان شایسته تقدیر معرفی شدند.
در بخش شعر نیز، حسن اسحاقی به عنوان دریافت کننده رتبه نخست از گیلان اعلام شد اما وی پس از آن که به روی صحنه آمد، با یک دوبیتی خود را اهل کرج معرفی کرد. با این حال، رتبه های دوم و سوم هم از آن گیلانی ها شد و در بخش آثار شایسته تقدیر، باز هم اثری از گیلان و دیگری از گلستان، موفق به دریافت لوح سپاس شدند.
دبیر دهمین جشنواره منطقه ای شعر و داستان کوتاه شاهوار، در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به استقبال شاعران و نویسندگان منطقه، افزود: 723 اثر از 227 شرکت کننده به دبیرخانه این جشنواره فرستاده شده است.
داوود یاراحمدی با بیان اینکه این آثار در 2 بخش شعر و داستان کوتاه به رقابت پرداختند، اضافه کرد: 553 اثر از 122 شرکت کننده در بخش شعر و 170 اثر از 105 شرکت کننده در بخش داستان کوتاه داوری شدند.
وی با اشاره به انجام دو مرحله داوری برای انتخاب آثار برگزیده، بیان کرد: داوری این دوره از جشنواره را شاعران و نویسندگان بزرگی چون علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، ناصر فیض، محمد کاظم مزینانی، ساسان ناطق و خسرو باباخانی بر عهده داشتند.
شعرخوانی و رونمایی از کتاب های چاپ شده حاوی آثار هشت دوره نخست جشنواره با عنوان های 'عادت به چای بدون قند'، 'پنجره کذایی' و 'چرا جرجیس؟' از بخش های دیگر این آیین بود.
جشنواره منطقه ای شعر و داستان کوتاه شاهوار از سال 86 تاکنون به میزبانی شاهرود برگزار می شود. بنابر اعلام نخستین، قرار بود دهمین دوره جشنواره در بهمن سال گذشته برگزار شود که به دلیل هم زمانی با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) به فروردین سال جاری موکول شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر