کد خبر: 842544
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
اقدام های حقوقی علیه فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه شدت گرفت به طوری که ایالت واشنگتن اعلام کرد تلاش خود را برای متوقف کردن این فرمان اجرایی جدید ازسر می گیرد.
العالم: دادستان کل ایالت ماساچوست هم بعد از آن اعلام کرد که ه اقدام حقوقی ایالت واشنگتن علیه فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص ممنوعیت سفر به این کشور ملحق می شود.
 
تلاش ها علیه فرمان مهاجرتی ترامپ یک روز پس از آن شدت گرفت که ایالت هاوایی اقدام حقوقی علیه این فرمان جدید را آغاز کرد.
 
به گزارش اسوشیتدپرس از سیاتل ، باب فرگوسن دادستان کل ایالت واشنگتن گفت از ایالت های اورگان و نیویورک نیز درخواست شده است به اقدام حقوقی وی علیه فرمان جدید ترامپ ملحق شوند.
 
واشنگتن نخستین ایالتی بود که از فرمان اولیه ترامپ درمورد ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورها شکایت کرد و منجر به این شد که قاضی جیمز روبارت James Robart در سیاتل حکم توقف اجرای این فرمان را در سراسر آمریکا صادر کند.
 
فرگوسن افزود از قاضی روبارت درخواست خواهد کرد طی حکمی اعلام کند حکم اولیه وی علیه فرمان مهاجرتی نخست ترامپ درمورد فرمان جدید او نیز اجرا می شود.
 
در فرمان اجرایی جدید ترامپ صدور روادید جدید برای اتباع شش کشور اسلامی سومالی ، ایران ، سوریه ، سودان ، لیبی و یمن ممنوع شده است. در این فرمان همچنین برنامه آمریکا برای پذیرش آوارگان نیز به طور موقت متوقف شده است.
 
فرگوسن تصریح کرد تصمیم گیری درمورد اینکه آیا فرمان جدید آنقدر متفاوت است که شامل حکم قبلی درمورد توقف آن نشود یا خیر ، به عهده دادگاه است و نه دولت.
 
این در حالی است که شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت دولت آمریکا معتقد است فرمان اصلاح شده جدید می تواند در برابر اقدامات حقوقی دوام بیاورد.
 
فرگوسن تاکید کرد از دادستان های کل ایالت های نیویورک و اورگان خواسته است در اقدام حقوقی علیه فرمان جدید ترامپ مشارکت کنند.
 
اریک اشنایدرمن Eric Schneiderman دادستان کل ایالت نیویورک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد فرمان جدید ترامپ ممنوعیتی دیگر علیه مسلمانان با نامی دیگر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار