کد خبر: 842357
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین از صادرات 200 ميليارد توماني کالا از استان قزوين در ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

منوچهر حبیبی درباره میزان صادرات کالا از استان قزوین گفت: در 11 ماه گذشته بیش حدود 2080 میلیارد ریال کالا از استان قزوین صادر شد که سهم 1.8 درصدی از کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه محصولات صنعتی رتبه نخست صادرات کالا را به خود اختصاص داده است افزود: بیشتر کالاهای صادر شده از استان قزوین مربوط به مواد شوینده، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و سایر محصولات تولیدی است که تقویت صنایع بسته‌بندی و توزیع این رقم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین، استان قزوین را دارای تراز تجاری مثبت 90 اعلام کرد و ادامه داد: حدود 1750 میلیارد ریال هم واردات داشته‌ایم، این در حالی است که سهم استان قزوین از صادرات 1600 میلیارد ریال برآورد شده بود.

حبیبی گفت: سهم بخش کشاورزی از صادرات نیز 300 میلیارد ریال است که با برآورد 950 میلیارد ریالی آن فاصله بسیاری دارد که باید در این زمینه بیش از گذشته تلاش کرده و زمینه صادرات هر چه بیشتر محصولات کشاورزی کم آب بر را نیز فراهم کنیم.

وی گردشگری و خدمات فنی و مهندسی را رتبه‌های بعدی صادرات استان اعلام کرده و افزود: سهم استان قزوین از صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین گردشگری هر یک به میزان 1900 میلیارد ریال برآورد شده که این درآمد نیز به ترتیب 260 میلیارد و 37 میلیارد ریال محقق شده است.

معاون استاندار قزوین برآورد کل صادرات استان قزوین در سال 95 را 3000 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 70 درصد از هدف‌گذاری صادرات استان قزوین محقق شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار