کد خبر: 839509
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های رسانه ها و مطبوعات برای ترویج فرهنگ امداد و ایثار در سطح جامعه گفت: استفاده از این توانمندی ها برای فرهنگ سازی در زمینه جلب کمک های مادی و معنوی در حمایت از اقشار نیازمند ضروری است.
ایوب هاشمیان  در نشست خبری کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه افزود: ایجاد زمینه های لازم برای فرهنگ امداد مستلزم مشارکت آحاد جامعه و بهره گیری از شیوه های نوین برای جلب کمک های مردمی است.
وی ادامه داد: رسانه ها و مطبوعات به عنوان بازوان فرهنگی این نهاد نقش مهمی در ترویج و ایجاد فرهنگ استفاده از شیوه های جدید برای کمک به اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه دارند.
وی با اشاره به راه اندازی شیوه های الکترونیکی جلب کمک های مردمی توسط این نهاد در مراغه اضافه کرد: در این روش ها، کمک های اهدایی مردم خیر اندیش با استفاده از سامانه پیامکی و واریز الکترونیکی غیر حضوری جمع آوری می شود.
وی گفت: کاهش زمان و هزینه های اداری برای جلب کمک ها و نیز تسریع در امر کمک رسانی به مددجویان زیرپوشش این نهاد از مزایای استفاده از شیوه های جدید الکترونیکی است.
هاشمیان با اشاره به صرف هزینه های کلان در برگزاری مراسم های ترحیم در این شهرستان افزود: صرف بخش کوچکی از هزینه های مجالس ترحیم و بزرگداشت درگذشتگان در طول سال، می تواندبخش بزرگی از مشکلات نیازمندان و مددجویان را رفع کند.
وی با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی از صندوق صدقات نصب شده در مناطق مختلف مراغه ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از هفت میلیارد ریال کمک نقدی مردم خیر این شهرستان از 33 هزار صندوق صدقات جمع آوری شده است.
وی اضافه کرد: این کمک های مردمی در زمینه های تامین هزینه های دارویی و درمانی، بهبود شاخص های بهداشتی، اجاره تعمیر و خرید مسکن برای مددجویان، ازدواج زوج های نیازمند، وام و تسهیلات خود اشتغالی، کمک های موردی، فرهنگی، حمایت از دانش آموزان و دانشجویان و نیز خدمات مشاروه ای خانواده های زیرپوشش این نهاد صرف شده است.
مدیر کمیته امداد مراغه گفت: امسال برای کمک به زوج های نیازمند 209 سرویس کامل جهیزیه با مشارکت خیران این شهرستان جمع آوری و تحویل شده است.
هاشمیان افزود: در طرح اکرام ایتام نیز سه میلیارد و 500 میلیون ریال توسط یک هزار و 600 حامی خیر برای حمایت از 349 نفر ایتام زیر پوشش این نهاد کمک مالی شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 890 میلیون ریال نیز خیران این شهرستان در قالب طرح محسنین برای حمایت از خانواده های بی سرپرست یا نیاز به حمایت، کمک مالی کرده اند.
وی اضافه کرد: در جشن عاطفه ها که در آستانه آغاز سال تحصیلی برای حمایت از دانش آموزان نیازمند برگزار شد، یک میلیارد و 370 میلیون ریال انواع کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری و برای یک هزار و 700 د انش آموز زیر پوشش این نهاد هزینه شد.
وی با اشاره به اعزام 312 نفر از مددجویان این کمیته به مشهد مقدس گفت: کاروان حج فقرا با عنوان شوق زیارت در حرکتی فرهنگی و با حمایت 640 میلیون ریالی خیران این شهرستان اجرا شد و در آن خانواده های زیرپوشش این نهاد میهمان آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام رضا (ع) شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر