کد خبر: 839375
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
طبق آمارهای رسمی خانه کتاب،‌ قیمت متوسط کتاب در دی ماه سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۵۸ تومان بوده که در دی ماه سال جاری با ۹ درصد افزایش به ۱۶ هزار و ۵۴۹ تومان رسید.
تسنیم: طبق آمارهای رسمی موسسه خانه کتاب، در دی ماه  سال گذشته، 9 هزار  و 59 عنوان کتاب منتشر شده که در مقایسه با زمان مشابه سال جاری با  افزایش 3 درصدی به 9 هزار  و  300 عنوان کتاب رسیده است که در این میان سهم کتاب های عمومی در سال جاری 6 هزار و 697 عنوان و سهم کتاب‌های کودک هزار و 419 عنوان است که به ترتیب نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته با افزایش 21 و 33 درصدی رو به رو شده‌اند.

بر اساس این آمار، 2هزار و 464 عنوان کتاب کمک درسی در دی ماه سال گذشته  روانه بازار نشر شده است که این تعداد عناوین در دی ماه سال  جاری به هزار و 184 عنوان رسیده است. البته ناشران تهرانی در دی ماه سال جاری 7 هزار و 777 عنوان و ناشران شهرستانی هزار و 523 عنوان کتاب روانه بازار کرده‌اند که در مقایسه با  بازه زمانی سال گذشته به ترتیب با 7درصد  و منفی 16 درصد تغییر داشته است.

بر اساس این آمار، قیمت متوسط کتاب در دی ماه سال گذشته 15 هزار و 158 تومان بوده که در دی ماه سال جاری با 9 درصد افزایش به 16 هزار  و 549 تومان رسید.

بر اساس این آمار، در دی ماه سال جاری 5 هزار و 561 عنوان چاپ اول، 3 هزار و 739  کتاب چاپ مجدد و 7 هزار و 122 عنوان هم تالیفی روانه بازار شد. سهم ترجمه از مجموع 9 هزار و 300 عنوان کتاب منتشر شده در این ماه، 2 هزار و 178 است.

در دی ماه سال جاری در بخش علوم عملی 2 هزار و 12 عنوان کتاب چاپ شده است و سهم کتاب های حوزه ادبیات هزار و 210 عنوان کتاب بوده است.

بر اساس این آمار، انتشارات "مشاوران صعود ماهان"، "رهپویان شریف"، "مدرسان برتر"، "راه"، "اندیشه رفیع"، "جنگل"، "مدرسان شریف"، "موسسه  چاپ و انتشارات دانشگاه تهران"، "موسسه مهر پویا مهراس" و "شریف" در فهرست 10 ناشر عمومی پرکار در دی ماه  سال 1395 قرار گرفته اند.

از جمله ناشران آموزشی پرکار در دی ماه سال جاری می‌توان به انتشارات "خیلی سبز"، "شرکت انتشارات کانون فرهنگی آموزش"، "گل واژه"، "بین المللی گاج"، "مبتکران"، "الگو"، "مهر و ماه نو "، "موسسه کانون ریاضیدانان زمان"، "جویا مجد" و "ژرف اندیشان" اشاره کرد.

بر اساس این آمار، انتشارات "بین المللی گاج"، "شرکت انتشارات فنی ایران"، "براق"، "قدیانی"، "ذکر"، "پیام مشرق"، "افق"، "حدیث نینوا"، "آفتاب طلایی" و "ترجمان دانش" در فهرست 10 ناشر پرکار حوزه کودک در دی ماه سال جاری قرار گرفته‌اند.

از جمله کتاب‌هایی که در فهرست پرتکرارترین کتاب‌های دی ماه سال 1395 قرار گرفته‌اند، می‌توان به کتاب‌های "شاهکارهای قرن به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی: استراتژی ایجاد درآمدهای انفعالی خرد و کلان"، "اثر مرکب:آغاز جهشی در زندگی، موفقیت و درآمد شما"، "نبوغ دیوانه: مانیفست کارآفرین ها"، "قانون کار ویژه مهندسان شامل:قانون کار، آیین نامه اجرایی اشتغال اتباع  بیگانه و...."، "صبح  جادویی برای بازاریابان شبکه ای"، " احکام و آداب اموات"، "اطلس نبردهای ماندگار: عملیات نیروهای زمینی در هشت سال دفاع مقدس: شهریور 1359-مرداد ماه 1367"، "موتمر علمای بغداد"، "نگاهی به داعش از درون:10 روز در دولت اسلامی" و " بچه های حاج قاسم:خاطرات سردار حسین معروفی" اشاره کرد.

 کتاب‌های «خودمراقبتی در ناخوشی های جزیی: راهنمای خود مراقبتی (1)خانواده» با 70 هزار نسخه ، «تجوید مقدماتی قرآن کریم نور»، «خطرسنجی سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان»، « راهنمای جامع آموزش سلامت در مدارس(ویژه معلمان» با 50 هزار نسخه در صدر  پرشمارگان‌ترین کتاب‌های دی‌ماه سال جاری قرار گرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار