کد خبر: 839336
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
معاون وزیر صنعت:
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: تعداد 6 قرارداد خودرویی با شرکت های خارجی تا پایان سال 95 نهایی می شود.
 منصور معظمی در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان با تاکید بر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در سازمان گسترش و نوسازی ایران، افزود: مردم در سال آینده شاهد خودروی با کیفیت خواهند بود.
وی با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در توجه به بخش صنعت و معدن از طریق ارایه تسهیلات رونق تولید، گفت: 16 هزار واحد صنعتی و کشاورزی تاکنون تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند و از خرداد 95 تاکنون 15 هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و تولیدی اختصاص یافته است‌.
وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات از طریق کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها، به ریاست استانداران و دبیری روسای سازمان صنعت معدن و تجارت، با بررسی واحدهای تولیدی پرداخت شده است‌.
معظمی با بیان این که در سال 95 وزارت صنعت، معدن و تجارت محدودیت هایی برای واردات داشته است، خاطرنشان کرد: حوزه اقتصادی جزء محوری ترین مسائل کلان کشور است و باید دغدغه های تولید ثروت برای کشور در این حوزه وجود داشته باشد.
مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: برجام فرصت بسیار طلایی برای صاحبان سرمایه که دغدغه سرمایه گذاری داشتند به وجود آورد‌ه است.
وی افزود: بیش از 100 قرار داد مشارکتی بین شرکت های ایرانی و خارجی منعقد شده و تعدادی از آن ها در حال اجرایی شدن است.
معظمی با اشاره به اینکه برای سال آینده سرمایه گذاری مشارکتی با کشورهای خارجی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: از سرمایه‌گذارانی استقبال می شود که فقط واردات نداشته باشند و به صورت سرمایه‌گذاری و ایجاد ثروت فعالیت داشته باشند.
وی با بیان این که ایران از امنیت، ثبات اقتصادی و سیاسی برای مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی برخوردار است، یادآور شد: همسایگان ایران شرایط خوبی ندارند و افرادی که الفبای سیاست را بلد نیستند منجر به این شرایط در منطقه شده اند.
وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی برای سرمایه گذاری اقتصادی حتی از یک درصد را دارد، ادامه داد: گفت: با وجود ظرفیت های بالای اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی وجود پدیده بیکاری در ایران زیبا نیست.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: استان سمنان به ویژه شهرستان گرمسار به دلیل قرار داشتن در مسیر نزدیک به تهران و وجود امکانات زیرساختی مانند راه آهن، برق، گاز، زمینه جذب و تشویق سرمایه گذاران را دارد.
در این همایش محمد نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، محمد رضا خباز استاندار سمنان، جمعی از مسوولان حوزه صنعت و معدن کشور و مسوولانی از استان سمنان حضور داشتند.
در اسفند 94 بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان با بخش خصوصی توافق نامه امضا شد که تاکنون بیش از 70 درصد از آن محقق شده است.
همایش یک روزه فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان با تاکید بر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در سالن اجتماعات سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر و معاونان و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسوولان استان سمنان، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در حال برگزاری است.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارد که سهم 38 درصدی از اشتغال و سهم 22 درصدی از تولید ناخالص دارد.
از 52 ماده معدنی بیش از 40 نوع در استان سمنان شناسایی شده و در حال حاضر بیش از 500 معدن در این استان فعال است.
برای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تاکنون 37 میلیارد تومان قراداد پیمانکاری در زمینه تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز منعقد شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار