کد خبر: 835191
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
رییس کمسیون فرهنگی شورای شهر کرج:
در بحث آلودگي هواي استان البرز و بخصوص کلانشهر کرج، فقدان مدیریت یکپارچه شهری و عدم تعامل عملی بین ادارات دولتی به عنوان نهاد و مدیریت حاکمیتی از يک طرف و شورای اسلامی شهر وشهرداری کرج به عنوان نهاد مدیریت محلی از طرف ديگر به چشم می خورد که درتشدید اين معضل تاثير مستقيم دارد.

رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با عنوان کردن مطالب فوق گفت: اینکه درمواقع بحرانی وضعیت هوا انگشت اتهام به سمت سازمان محیط زیست اشاره رود و این سازمان با توجه به تلقی حاکمیتی بودن وظایفش از عملکرد سایر دستگاه ها گلایه کند کار را به سرانجام نخواهد رساند .هر چند اين سازمان مسئولیت اصلی را به عهده دارد اما سایر وزارت خانه ها و دستگاه ها هم نقش مهمی را درجلوگیری از آلودگی هوا بر عهده دارند. وزارت صنعت و معدن، وزارت نیرو، وزارت نفت ، وزارت بهداشت ، سازمان استاندارد، شهرداری از جمله نهادهایی هستند که به طور خاص درپیشگیری از آلودگی هوا نقش به سزایی دارند.

محمد صادق باغستانی یکی از مهمترین عوامل آلوده کننده هواي کرج را عبور غیر عادی هزاران دستگاه خودرو از اين شهر درروزهای منتهی به روزهای تعطیل عنوان کرد و ادامه داد: در روزهاي تعطيل و قبل از تعطيلات، شهر کرج به یکباره با حجم سنگینی از آلودگی هوا توسط ماشین های عبوری روبرومی شود و به همین دلیل است که نیاز به تعطیلی روزهای پنج شنبه درکرج حیاتی و ضروری است .

عضو شورای اسلامی شهر کرج کمبود حمل و نقل عمومی را از ديگر عوامل بروز معضل آلاينده ها در هواي اين شهر اعلام کرد و بررفع مشکلات دراین زمینه تاکید کرد.

باغستانی افزود :افزایش چند برابری جمعیت این شهرستان و مهاجرت از دیگر مناطق کشور به مرکز استان البرز ، ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را دوچندان می سازد.

وی ادامه داد: به دلیل تاخیر درتوسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه درراه اندازی متروکرج خساراتی را درکرج شاهد هستیم که آلودگی از جمله آنها به شمار می رود. اکنون 100 میلیاردتومان برای خرید اتوبوس درنظر گرفته شده که برای تامین رضایت مردم دراین حوزه صورت گرفته ، اگر چه بسیاری از فعالیت ها دراین زمینه به کندی پیش می رود ولی با توجه به اهمیت موضوع پیگیری های جدی شروع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار