کد خبر: 828199
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید به آمانو گفته شود اگر نمی تواند نقض برجام در آمریکا را برطرف کند، ایران می‌تواند اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

محمدحسین فرهنگی با اشاره به سفر یوکیا آمانو رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و تایید فعالیت هسته ای ایران در چارچوب برجام اظهار داشت: اکنون که آمریکا نقض برجام می‌کند، بهترین راهکار برای مقابله با نقض عهد این است که اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: اجرای پروتکل الحاقی هیچ الزام بین‌المللی ندارد و ایران می‌تواند به راحتی اجرای داوطلبانه را متوقف کند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد طرف مقابل به برجام آسیب بزند و با عمل نکردن به تعهداتش، طرف دیگر قرار داد آسیب ببیند باید اقدامی در مقابل آن صورت گیرد که بهترین راه توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است.

فرهنگی عنوان کرد: آمانو به عنوان رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقش مهمی در کنترل بدعهدی ایفا می‌کند؛ او می‌تواند با ارائه گزارش از صداقت ایران طرف‌های مقابل را ملزم به اجرای تعهداتشان کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: آمانو باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد آمریکا را متقاعد کند به مسیر اجرای برجام برگردد یا توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران را بپذیرد، چرا که ایران در چنین شرایطی می‌تواند اجرای این پروتکل که الزام بین‌المللی ندارد را متوقف کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر