کد خبر: 827921
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، توسعه‌ی گردشگری روستایی را به عنوان اصلی‌ترین هدفگذاری برشمرد و گفت: 100 روستای گردشگری در خوزستان شناسایی شدند.
 تبار قریب، با بیان اینکه توسعه‌ی گردشگری روستایی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین هدف گذاری‌های این اداره کل است، اظهار کرد: خوزستان ظرفیت بسیاری در توسعه‌ی گردشگری روستایی دارد که در گام نخست 100 روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت‌ توسعه‌ی گردشگری بیان کرد: امروزه گردشگری روستایی، با هدف توسعه‌ی پایدار جوامع محلی در نواحی روستایی، به عنوان ابزاری جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی و یکی از مهمترین مشاغل مدرن در مناطق روستایی ارتقاء یافته است.

قریب افزود: با توجه به ویژگی بارز گردشگری روستایی به مثابه یکی از مردمی‌ترین اشکال گردشگری، می‌توان انتظار داشت که این صنعت از یک سو به رشد اقتصادی و تنوع فعالیت‌های روستایی و از سوی دیگر با جذب مازاد نیروی انسانی، به ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای ساکنان روستاها کمک کند و فرصتی برای توسعه همه جانبه قلمداد شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: روستاها به دلیل ویژگی‌ها و ماهیت وجودیشان به طور مستقیم به طبیعت پیرامون خود وابسته و متکی هستند به طوری که تغییرات در این بستر مکانی، در گذر زمان شکل می‌گیرد. همین ویژگی روستا برنامه‌ریزی اکوتوریسم را در چنین محیطی امکان پذیر می‌سازد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد امکانات گردشگری در این روستاها با همکاری استانداری در حال انجام است، افزود: دوره‌های توانمندسازی جوامع ملی و دهیاران در برنامه‌های این اداره‌کل قرار دارد.  




نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر