کد خبر: 827622
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
در ديدار دبيركل جهاد اسلامي فلسطين
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر ديروز در ديدار دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين و هيئت همراه تأكيد كردند: با وجود بحران‌آفريني مستمر حاميان رژيم صهيونيستي براي به فراموشي سپرده شدن مسئله فلسطين، اين سرزمين شريف به بركت مقاومت و مجاهدت ملت و گروه‌هاي فلسطيني، آزاد خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از انگيزه‌هاي ايماني و روحيه ايستادگي در ميان فلسطيني‌ها افزودند: تنها راه نجات قدس شريف، مبارزه و مقاومت است و ديگر راه‌ها، بي‌سرانجام و عقيم است. ايشان با ابراز خرسندي از طرح 10 ماده‌اي جنبش جهاد اسلامي براي وحدت و مقاومت در مقابل صهيونيست‌ها افزودند: تأكيد بر مبارزه، نفي كامل قراردادهاي سازش، اصرار بر اتحاد گروه‌هاي فلسطيني و محكوم كردن تلاش برخي كشورهاي مرتجع براي سازش با دشمن، از مفاد مهم اين طرح است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه اين طرح بايد اجرايي شود خاطر‌نشان كردند: بي‌ترديد كساني هستند كه مأموريت دارند مانع تحقق مفاد طرح 10 ماده‌اي جنبش جهاد اسلامي شوند، بنابراين بايد مراقب بود اين طرح، بر روي كاغذ نماند و در پس تحسين‌هاي اوليه و تاكتيكي، به‌تدريج فراموش نشود. رهبر انقلاب عامل اصلي مشكلات فراوان منطقه را «مستكبر اعظم و شيطان اكبر» يعني امريكا خواندند و با اشاره به دخالت شيطان‌هاي كوچك منطقه در ايجاد بحران‌هاي موجود افزودند: هدف همه آنها اين است كه مسئله فلسطين در افكار عمومي منطقه كمرنگ شود و از ياد ملت‌ها برود.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: جمهوري اسلامي با وجود درگير بودن در برخي قضاياي منطقه، همواره و به طور صريح اعلام كرده فلسطين مسئله اول دنياي اسلام است و به تكاليف خود در اين زمينه عمل مي‌كند. ايشان با اشاره به وظايف «گروه‌هاي فلسطيني، علما، روشنفكران و نويسندگان عرب» در زنده ماندن مسئله فلسطين در افكار عمومي ملت‌ها خاطرنشان كردند: بايد براي «ايجاد فضاي فكري و گفتمان عمومي در جهان اسلام، درباره اولويت قضيه فلسطين» تلاش مضاعفي شود، به گونه‌اي كه مسئولان سازشكار برخي كشورها از عكس‌العمل ملت‌ها در هراس باشند.
 
مأموريت تكفيري‌ها ايجاد فتنه است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با يادآوري تلاش امريكا و همراهان منطقه‌اي آن براي ايجاد حوادث گوناگون و وارد كردن عامل مذهب در بحران‌ها افزودند: برخلاف اين تبليغات، مردم سُني حلب، موصل و شهرهاي ديگر به دست تكفيري‌هاي جنايتكار قتل عام شده و مي‌شوند، بنابراين اين بحران‌ها ربطي به شيعه و سُني ندارد. رهبر انقلاب سران گروه‌هاي تكفيري را همچون ائمه كفر خواندند و افزودند: يكي از مهم‌ترين مسائل منطقه، مقابله همگاني با گروه‌هاي تكفيري نظير داعش، جبهه النصره و ديگر گروه‌ها است، چراكه در غير اين صورت، به علت بحران‌آفريني مستمر تكفيري‌ها، مسئله فلسطين در حاشيه خواهد ماند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با ضروري خواندن مبارزه قاطع با نفوذ تكفيري‌ها در فلسطين اشغالي افزودند: مأموريت اين گروه‌ها، ايجاد فتنه است و بايد با هوشياري و قاطعيت كامل با آنها مقابله كرد.
 
رژيم صهيونيستي 25 سال ديگر نخواهد بود
ايشان در بخش ديگري از سخنان‌شان، پيروزي را «وعده ترديد‌ناپذير الهي در صورت استمرار مبارزه و تحمل سختي‌ها» خواندند و خاطرنشان كردند: دشمني با جبهه حق، طبيعت مستكبران است بنابراين نبايد از ادامه دشمني‌ها دچار تعجب شد. رهبر انقلاب ادامه مبارزه را نيازمند باز بودن چشم‌ها و تحليل صحيح از حوادث دانستند و افزودند: اين روش عقلا است و بايد با هوشياري كامل به مبارزه ادامه داد. رهبر انقلاب اسلامي، با يادآوري توطئه‌هاي مستمر سلطه‌گران بر ضد جمهوري اسلامي ايران افزودند: ما با اطمينان قلبي به وعده ياري پروردگار، به تكاليف‌مان در همه زمينه‌ها عمل مي‌كنيم و از مخالفت هيچ زورگويي نمي‌ترسيم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، جوان بودن جمعيت فلسطين را مهم برشمردند و با اشاره به اهميت زنده بودن و حركت كرانه باختري رود اردن افزودند: رژيم صهيونيستي همچنان كه قبلاً گفته‌ايم به شرط مبارزه همگاني و متحد فلسطيني‌ها و مسلمانان با صهيونيست‌ها در ۲۵ سال آينده وجود خارجي نخواهد داشت. ايشان مراقبت كامل از تلاش دشمنان براي ايجاد انشقاق و مشكلات داخلي در درون جنبش جهاد اسلامي را ضروري خواندند و افزودند: اهميت جنبش جهاد اسلامي اكنون از گذشته نيز بيشتر است. در اين ديدار آقاي رمضان عبدالله، دبيركل جهاد اسلامي فلسطين ضمن تشكر از مواضع شجاعانه و خردمندانه رهبر انقلاب و جمهوري اسلامي و همچنين پشتيباني و حمايت‌هاي برادران حزب‌الله لبنان از آرمان و ملت مظلوم فلسطين، به اوضاع آشفته منطقه اشاره كرد و گفت: متأسفانه برخي دولت‌هاي عرب از قضيه فلسطين دست كشيده و براي همپيماني با رژيم صهيونيستي از يكديگر سبقت مي‌گيرند.

آقاي رمضان عبدالله، افزايش سركوب ملت فلسطين و ادامه اشغال اراضي به‌دست صهيونيست‌ها به‌ويژه در كرانه غربي را نتيجه همين اوضاع نابسامان دانست و با انتقاد از همكاري دولت خودگردان با رژيم صهيونيستي افزود: خوشبختانه جوانان فلسطيني امروز بيدار هستند و ابتكار عمل را به دست دارند و انتفاضه را دنبال مي‌كنند. دبيركل جهاد اسلامي فلسطين، ادامه محاصره بيش از 2 ميليون فلسطيني در غزه و محروم كردن آنها از امكانات اوليه زندگي را از ديگر مشكلات خواند و گفت: جنبش جهاد اسلامي بر اساس طرح ۱۰ ماده‌اي كه اخيراً منتشر كرد و مورد استقبال روشنفكران و نويسندگان جهان عرب نيز قرار گرفت، معتقد است تنها راه پيروزي، مقاومت در غزه و حمايت از انتفاضه در كرانه غربي است و دولت خودگردان نيز بايد موافقتنامه اسلو را لغو شده اعلام كند.
آقاي رمضان عبدالله با اشاره به افزايش چندين برابري توان رزمي گروه‌هاي مقاومت در مقايسه با جنگ ۵۱ روزه با رژيم صهيونيستي و ارتقاي برد و دقت موشك‌هاي مقاومت، افزود: فلسطين، سرزميني سرنوشت‌ساز است و تا حق صاحبان آن بازگردانده شود، منطقه آرام نخواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار